DACIA DUSTER

Vše o teréních vozidlech pro využití v myslivosti
Odpovědět
Zbrojovák
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1627
Registrován: pon 21.3.2011, 7:19
Bydliště: Morava

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od Zbrojovák »

Co ten režim "auto" provede s nedotáčivostí při podkluzu předních kol v zatáčce? Model - namrzlá cesta, serpentýny do kopce. Vůbec jak se to chová, na poli, zblácená polní cesta atd. Trochu to rozveď prosím.
Proč funguje lock jen do 60km/h? A co ten lock znamená - snad ne to, že mám zavřený na tvrdo mezinápravový diff?
Mauser 98(Tymney/ERA) 9,3x62, Z.Diavari 3-9x42+ Vulcan v5= 720m/s
Pavel46
Nový návštěvník
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 08.12.2011, 12:34
Bydliště: Žatecko

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od Pavel46 »

Tohle auto není stoprocentní čtyřkolka jako např. Subaru. Při prokluzu předních se při režimu "Auto" připojí zadek a umí zabrat až těmi 50-ti procenty, tedy stejnou silou jako předek. Při jízdě do kopce to zkrátka hrabe. Zkoušel jsem to na Klínovci - rozjezd do kopce pouze s předkem - auto hrabalo a nic víc se nedělo. Pak jsem dal režim "Auto" a zabral i zadek a v pohodě se to rozjelo.
Uzávěrku to žádnou nemá. Režim "Lock" je určen pouze do terénu, kde máš vlastně napořád rozdělený záběr půl na půl mezi předkem a zadkem. Na silnici je režim "Auto". Ten běžnou jízdou spotřebu nezvyšuje. Jestli tě zajímá víc, koukni na uvedené stránky, je to tam fakt dostatečně popsané od všech majitelů Dusterů, já nejsem zas tak moc technickej typ. Na těch stránkách pro potenciálního zájemce jsou dobré informace i co se týká technických problémů těchto aut.
Steyr Mannlicher Scout .308 Win. + Docter 3-12x56
dalas
Administrátor
Příspěvky: 3386
Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
Bydliště: Brno, honitba Žďársko

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od dalas »

Režim Auto funguje na základě prokluzu. Řídící jednotka vyhodnotí rozdíl otáček přední a zadní nápravy. Pokud není nulový, nebo možná nějaká malá hodnota, sepne elektromagnetická spojka a zabere i zadek. Algoritmus odpojení nevím. Sepnutím se otáčky srovnají, ale jak auto pozná, že už zadek nepotřebuje? V režimu Lock se spojka sepne natvrdo a jediný impulz, který ji rozpojí je dosažení otáček odpovídajících 60km/hod (což je dost, protože v zatáčce některá náprava se začne smýkat) Jestli auto klouže nebo ne, spojku nezajímá.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
Uživatelský avatar
Reno
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 462
Registrován: pát 20.2.2009, 11:49

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od Reno »

Ach jo, kde jsou ty staré dobré časy, kdy čtyřkolka byla opravdu čtyřkolkou... :( Dneska jsou ty 4x4 samá "vyspělá technologie", kdy ti elektronika připíná zadní nápravu až při prokluzu přední atd... Ano, schopnost se někam "vyhrabat" i tyto elektronické systémy relativně zachovávají, ale kdo někdy jezdil se stálou 4x4 tak ví, že jízdní vlastnosti jsou někde jinde. My měli do loňska takové "pseudo SUV" starý Peugeot 405 4x4, takový hybrid, kterých ve Francii vyrobili jen pár limitovaných sérií, ale i tak jich v ČR několik jezdilo. Byl to sice v podstatě "břichoplaz", ale to 4x4 bylo nastálo, k tomu to dokonce mělo i el. uzávěrku diferenciálu (použitelnou do max. rychlosti cca 25 km/hod, pak se to samo vypnulo) a jako bonus si řidič mohl jediným stisknutím tlačítka v kabině pomocí hydraulické zadní nápravy výrazně zvýšit světlou výšku, aby to někde nepoložil na břicho. Kudy se pak prohrnul předek, tudy to projelo. Ale zpět k jízdním vlasnostem, stálá 4x4 výborně drží stopu i za špatných adhezních podmínek a to zatím žádná elektronika nedohnala. :idea: Moje žena takhle jednou spěchala tímto vozem do práce, no a po cestě se jí začalo zdát, že má asi píchlou pneumatiku nebo co, protože to auto začalo podivně vibrovat... Tak pomalu zastavila, aby to zkontrolovala, vystoupila z auta - a praštila sebou o zem, protože v té lokalitě bylo takové náledí, že se neudržela na nohou... :lol: Ovšem té 4x4 se zimním obutím a plynulým stylem jízdy to bylo skoro jedno. :wink: Ale bohužel, s přibývajícími roky se začaly množit problémy právě s tou výše zmíněnou hydraulickou nápravou (co jsem se doslechl, stejně na tom byli i ostatní majitelé těchto modelů). No a vzhledem k obtížnému obstarávání náhradních dílů pro tohoto exota (a tím i jejich vyšší ceně), skončilo naše staré oblíbené "SUV" na vrakovišti, budiž mu recyklace lehká... :( Jelikož si nehodláme náš standardní rodinný vůz ničit na polních a lesních cestách, tak úlohu za vyřazeného Peugeota zatím plní stará Škoda Favorit a i když to samozřejmě není plnohodnotná náhrada, s dobrým vzorkem pneu na předku se to kupodivu prohrabává všelijakým bordelem vcelku statečně... :D A tím se konečně dostávám k Dacii Duster - vzhledem k její ceně a i celkem líbivému desingu by pro naši rodinu mohla být vhodným kandidátem na obnovu vozového parku. Nepotřebujeme totiž jen něco vyloženě do terénu (na to by stačil např. starý UAZ), ale i něco normálně použitelného do civilizace. Že Duster nemá stálý 4x4 mě sice trochu mrzí, ale alespoň že může v tomto režimu fungovat do těch 60 km/hod. Vzhledem k tomu, že to nemá uzávěrku diferenciálu, určitě bych si připlatil to ESP, které by mělo (samozřejmě jen částečně) tento nedostatek kompenzovat. Od Dustera samozřejmě neočekávám komfort, výkon a kvalitu 2x i více dražších SUV jiných značek, beru ho jako variantu pro takového to jezdění "okolo baráku", tedy do práce, na nákup a samozřejmě mimo asfalt. Otázkou zůstává jen jeho spolehlivost a odolnost, to ovšem prověří až čas, zatím se Duster prodává moc krátce... Každopádně jsem přesvědčen, že SVÝM VZHLEDEM by mi Duster celkem šel k pleti... :P
Uživatelský avatar
lovec
Zkušený diskutér
Příspěvky: 2024
Registrován: pon 25.9.2006, 16:07
Bydliště: SK

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od lovec »

:D video:

http://www.taubenreuther.de/-17-11-11-- ... 1FFC6ED398

....akurat cumim, ty vole, ono to ma plynove vzpery na zdvih kapoty....cisty luxus :mrgreen:
Ale upravena je pekne, podvozok, vacsie pneu, vzorovo zabudovany navijacik, ochrana podvozku....fakt pekne.
9,3x62mm, .338 Remington Ultra Magnum, .300 Winchester Magnum, 7mm-08 Remington, .270 Winchester, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70, .22 LR
Every Shot Counts
vhool

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od vhool »

lovec píše::D video:

http://www.taubenreuther.de/-17-11-11-- ... 1FFC6ED398

....akurat cumim, ty vole, ono to ma plynove vzpery na zdvih kapoty....cisty luxus :mrgreen:
Ale upravena je pekne, podvozok, vacsie pneu, vzorovo zabudovany navijacik, ochrana podvozku....fakt pekne.
:lol: :lol: :lol: to video me pobavilo .... a prekvapil me strasne maly zdvih perovani :( ... ostatni mi prijde jako kdyz si sestilety kluk hraje na drsnaka (duster si hraje na tereni auto) ale to bude asi spis dany moji uchylkou takze me berte s rezervou :wink: ...jinak co ale musim pochvalit tak je provedeni napevno daneho navijaku,to je velice precizni a esteticky zvladnuta prace :wink: (alepson na tomto videu)
Pavel46
Nový návštěvník
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 08.12.2011, 12:34
Bydliště: Žatecko

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od Pavel46 »

Duster je obyčejné a levné SUV, které jde výměnou různých dílů upravit jako každé jiné auto. To, že by měl malý zdvih pérování je pouze subjektivní názor, nebo názor získaný srovnáním s něčím, co do kategorie aut SUV nepatří. Ve své kategorii je to nejlevnější auto a navíc auto, které projede tam, kde ostatní už ne. Světlou výškou 21 cm je ostatně nade všemi konkurenty a těsně kolem aut podstatně dražších a lepších, někdy i kolem offroadů. To je třeba ukazatel, který je dost rozhodující ohledně použití auta v terénu.
Steyr Mannlicher Scout .308 Win. + Docter 3-12x56
vhool

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od vhool »

pavel46: vsak take pisu ze je to dano moji deformaci :wink: ... kazdopadne obecne,zdvih preovani je u vozu s nezavislym zavesenim kol dulezitejsi nez svetla vyska :!: :!: :!: ... a co se tyka dusteru,zrovna vcera jsem si po ceste vzpomel na tuto diskuzi.dojel jsem jednoho dustera a jel za nim nekolik km tak byl cas si to trosku zezadu prohlidnout.svetla vyska vypadala slusne to ano ... ale konkretne u zaveseni zadnich kol me rozesmaly nejake vzpery nebo co to je ktere svetlou vysku tohoto auta degraduji na nejakych 15cm a jsou navic tak forove ze bych se toho bal i na polni ceste ve vyjetych kolejich ... neznam dustera a ani ho netouzim poznavat ale toto je jen posteh z letmeho vcerejsiho setkani :wink:
Pavel46
Nový návštěvník
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 08.12.2011, 12:34
Bydliště: Žatecko

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od Pavel46 »

Vhoole: chápu a věřím, že nechceš tohle auto poznávat. Jinak - zadní náprava je převzatá i se systémem čtyřkolky od Nissanu Xtrail i Qashqaie, ale cenově jsou díly dost pod konkurencí.
Co spoustu lidí obrátí k Dacii zády? - Image této značky. Je spousta lidí, co tomu nevěří, pro spoustu lidí je to auto nedůstojné a podúrovní. Někdo si hraje na image a má H3, ale to zrovna synonymum pro kvalitu taky není. Duster je stavěn jako levný pracant, který může dobře sloužit i pro rodinu. Já to mám právě jako rodinné auto na běžné cesty, nikam daleko nejezdím, většinou po republice do 100 km, to ale párkrát do roka. Najedu měsíčně cca 1000 km. To auto mě neuráží, měl jsem vždy starší a jeté auto, tohle je moje první a vyzkoušené to už částečně je. Prodává se od jara 2010 a to už dost lidí najelo dostatečné km, aby se vědělo o nějakým dětských nemocech. Zatím nic zásadního nikomu neodchází. Navíc to používám pro jízdy do revíru, polní cesty to zvládá výborně, na horách žádný problém. Jediné - origo univerzální pneu s označením M+S nejsou na jízdu po ujetém sněhu nic moc, na příští zimu přezuju.
Steyr Mannlicher Scout .308 Win. + Docter 3-12x56
vhool

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od vhool »

nene pavle,pletes se ... ja neresim znacku,na aute uprednostnuji vlastnosti ktere preferuji a to je u kazdeho jinde.pokud te zajima muj pohled na vyrobce aut tak ani francouzi ani rumuni (provazanost dacie a renaultu) me nikdy neoslovili ani vzhledem ani uzitnou kvalitou ale jak pisu,je to jen muj pohled na vec.
k autu jako takovemu proc me nezajima jen asi tolik,at uz X-trail tak kvačkaj jsou auta ktera jsou k nicemu z meho pohledu.ani kocka ani pes a do teto kategorie v mych ocich zapadaji temer vsechna SUV a jim podobna.to nerikam hanlive ale proste je to pro mne nezajimava kategorie protoze pro takove auto nemam vyuziti a jelikoz se tu resi vhodnost ruznych aut do terenu tak k tomu rad napisu jak to vidim ja ... kazdy at si z toho vezme co uzna za vhodne :wink:
vhool

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od vhool »

...jeste snad dodam ze vozy typu SUV (Snadno Utopitelny Vuz) jsou pouze vysledkem marketingu nikoliv skutecnych potreb. :wink:
Petr1970
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1867
Registrován: úte 26.1.2010, 9:46

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od Petr1970 »

naopak.. je velká a čím dál větší skupina lidí kteří nepotřebují hardcore off-road... a nestačí jim běžné auto... to je segment který automobilky podchytly a vydělávají...
všechna SUV jsou o tom... a je to hodně lukrativní

chataři, rybáři, rekreační kempaři, lidi co jezdí jen o víkendech - zaplatí dost, ale nepotřebují se kodrcat přes týden v UAZu...
takže skutečné potřeby, suv na to stačí..

bohužel Whoole, tady taháš za slabší konec - masa platících zákazníků to válcuje, proto se čím dál méně vyrábí hardcore 4x4...

a je to jako se vším - když najdeš využití, je to perfektní.. do lomu to není, pro rekreační ježdění po polňačkách ideální...

jinak to samé bych mohl říkat o tvých 4x4 autech - po tom co jsem byl na jedněch bahnech spolujezdec ve vytuněné v3sce mi obyč off-roady přijdou jako nic moc :-)
ZKM 456
Fabarm Elos C
Beretta 682 special skeet (bez gold a bez E)
W-Vanguard, .308W, 4-16x50 Vortex PST
dalas
Administrátor
Příspěvky: 3386
Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
Bydliště: Brno, honitba Žďársko

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od dalas »

Rozhodující je spokojenost majitele. Myslím že vhool měl na mysli to co i u mne budí úměv, a to jsou jakési konstrukční rozpory. Uvedu příklad. Koukni třeba u RAV4 ze zadu na nápravu. K čemu je zvedlá karoserie, když ramena náprav jdou až ke spodní hraně ráfku? No a vejtřaska je super OFF už jen díky reduktorům v kolech. Ale když to řidič umí, je to i silniční závoďák. Na vojně jsem s tím zažil průjezdy zatáčkama se sideway jak když vyšije. Šumava - Podvoří. No ale zpět k Dusteru. Má to svůj segment a kdo od toho nepožaduje více, než na co to auto má, věřím, že bude spokojenej.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
Petr1970
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1867
Registrován: úte 26.1.2010, 9:46

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od Petr1970 »

jo, s tím souhlasím, konstruční úchylárny je blbost... supr vysoký kola a nápravy a olejová vana čumí 20 cm pod ně:-)
ZKM 456
Fabarm Elos C
Beretta 682 special skeet (bez gold a bez E)
W-Vanguard, .308W, 4-16x50 Vortex PST
vhool

Re: DACIA DUSTER

Příspěvek od vhool »

to petr: trosku tu motas hrusky s jabkama ale to je fuk ... to ze napisu ze to je produkt marketingu neni nic hanliveho a to co pises je jen protvrzeni ze to marketing kterej to spustil vzal za spravnej konec.me je uplne fuk kdo s cim jezdi a jakej ma vztah k autu ... tady se diskutuje o provozu v terenu tak sem pisu moje zkusenosti a poznatky protoze to co ty jsi zazil ve "vytunene V3S" ja mam v praci s UKT i s autem denne a vejdu jsem prodal teprve loni takze v tomto smeru bych mohl arogantne poznamenat "neuc orla letat" :lol: :wink:
Odpovědět