Trus zvěře

vse co souvisí s naší zvěří a jejím chovem...
Posmiros
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 471
Registrován: čtv 02.8.2012, 12:48

Trus zvěře

Příspěvek od Posmiros »

Jsem zatím velký začátečník v myslivosti a mám se co učit, tak doufám, že mi trochu pomůžete radou, jak poznávat trus zvěře :lol:
Potřebuju zatím aspoň základní rozeznání toho co máme v honitbě :)
Začněme spárkatou zvěří- Jelen, Daněk, Srnec, Prase... Samec, samice, letní, zimní
Nejlepší by byli fotky a popis, ale google je na tohle docela skoupý a motá ty fotky jedny přes druhý :D

Začnu tím co jsem si tuhle bohužel dost nekvalitně vyfotil na ochuzu :lol:

1. http://posmiros.rajce.idnes.cz/Fotky_my ... .31.33.jpg můj tip je srnec

2. http://posmiros.rajce.idnes.cz/Fotky_my ... .31.29.jpg bohužel fotka úplně na h...o, trus tvořily takový slabý plátky nebo jak to nazvat... tip prase

PS: Doufám, že jsem to dal do správné sekce, jestli ne, tak prosím o přesunutí :wink:
CZ 550 Standart .308 Win.- Meopta R1r 3-12x56 RD
CZ 557 Predator .308 Win - Pard NV008S
Bettinsoli Diamond Lux 12/76, 12/76
Uživatelský avatar
fesoj
Zkušený diskutér
Příspěvky: 2265
Registrován: pon 24.1.2011, 12:15
Bydliště: Východní Krkonoše /Žacléřsko/

Re: Trus zvěře

Příspěvek od fesoj »

Kdysi dávno na trutnovské lesárně byli všichni studenti tlačeni k tomu, aby se "dobrovolně povinně" zapojili do STTM /soutěž technické tvořivosti mládeže/. Ovšem vyskytla se partička průserářů, kteří na to dost dlouho kašlali a když se jich funkcionář tehdejšího Československého svazu mládeže zeptal, co hodlají dělat, dostal lakonickou odpověď - hovno. Ovšem kluci vzali tu recesi vážně, sestavili sbírku trusu lovné zvěře a v soutěži se umístili na jednom z předních míst. A poznat trus aspoň těch běžných druhů zvěře by se měl naučit každý.

Myslivec s vytříbeným vkusem nazývá výměšky zvěře trusem,
u pernaté též výpraší. Ví rovněž, co to obnáší,
když v horském lese poblíž zmoly najde zjara kousek tetřeví smoly,