Suzuki Samurai
-
- Pravidelný diskutér
- Příspěvky: 137
- Registrován: pát 21.3.2008, 12:07
- Bydliště: Vysočina
Suzuki Samurai
Prosím zkušenější kolegy o radu.Rozhodl jsem se koupit samíka a vzhledem k tomu,že nejsem v tomhle oboru kovaný,potřeboval bych poradit na co si dát při koupi pozor.Jak poznám,že funguje 4x4,uzávěrka atd.Jaká je rozumná cena...Chci to s SPZ TK a ta?ným zařízením.Díky za odpovědi
ZKM451 22lr,ZKK601 243W,ZKK600 7x57,ZH324 7x57*16,ZH309 8x57JRS*12/76,ZG47 8x57JS,ZG47 8x64S,CZ550Medium 300WM,IZH 18 12/76,IZH 27 12/76*12/76,IZH 58 16/70*16/70
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 1291
- Registrován: ned 07.1.2007, 22:18
- Bydliště: Okoli Prahy pres tyden, jizni Cechy o vikendu
koupil jsem samika loni v listopadu. RV 1990, najeto 150 tis. (?), dovezen z D, motor 1 l, koroze neni vyrazna, sytic manualni (kolega mel s automatickym velky problemy), tazny zar., hard top, zelena barva, dano na ceske papiry a SPZ, cena celkem 6O tis.
mel jsem problem nejprve s baterkou (odesla, ale vymenili mi ji) a se serizenim motoru (je ve vysokych obratkach a ma vyssi spotrebu)
kupoval jsem ho s kolegou automechanikem - prohlidli jsme spodek, projeli v terenu (vyzkouseli prokluz na 4x4). nezapomen vyzkouset vsechna svetla, rucni brzdu a zamek do nadrze, aby tam pasoval klic.
jinak prozatim jsem vse projel
mel jsem problem nejprve s baterkou (odesla, ale vymenili mi ji) a se serizenim motoru (je ve vysokych obratkach a ma vyssi spotrebu)
kupoval jsem ho s kolegou automechanikem - prohlidli jsme spodek, projeli v terenu (vyzkouseli prokluz na 4x4). nezapomen vyzkouset vsechna svetla, rucni brzdu a zamek do nadrze, aby tam pasoval klic.
jinak prozatim jsem vse projel
Ceska myslivost bude takova, jakou si ji my, cesti myslivci a lovci, udelame
vezmu to po porade,plati to obecne pro vsechny offroudy a suv a asi i pro zbytek aut ....
v prvni rade kontrola dokladu a cisel v ramci moznosti,potom vizualni prohlidka karoserie a popripade ramu,soustredit se na praskliny a spoje.prohlidnout jak k sobe dily licuji ( i svarene).da se poznat celkem spolehlive zda vuz byl bouranej nebo opravovan, potom kontrola naprav a jejich uchyceni (silenbloky v ramenou,ruzne vzpery) atd atd ... je toho vic a cim dukladneji to provedes tim si budes autem jistejsi.chce to na zvedak nebo na rampu.pri samotne zkusebni jizde vyzkouset veskerou vybavu.(abs,asr a podobny volovinky jestlize to ma).uzaverky ma jen opravdu malo seriovych aut (LandRover Defender) jinak jeste par modelu japoncu ale vetsinou jen mezinapravovych....vetsinou jsou spery dodatecne montovany a neni to zrovna bezne.mezinapravpou ozkousis tak ze jedna naprava bude na kluzkem a druha na pevnem povrchu .to same potom u jednotlivych kol kdyz bude mit vuz samosvory nebo spery.jinak se to nejlepe pozna na zvedaku.pri zapnute spere se ti musi tocit kola stejnym smerem a ne proti sobe ....mezinapravova spera kdyz zatocis zadnima tak se musi roztocit i predek ... nebo naopak...chce to delat ve dvou ci vice lidech ...nekdy to je i drina....dale potom ozkouset funkci zapinani a vypinani predniho pohonu .vetsina vozu v teto kategorii nema stalou ctyrkolku.potom pri zapnutem predku dej kola do plneho rejdu (zkus na obe strany)a udelej pomalu par kolecek,zjistis tak stav kloubu na poloosach a pripadnou funkci samosvoru.pri jizde po silnici kdyz uslysis hucet diferencialy tak kdyz to nebude extreme hlucne tak to akceptuj.vetsina starsich ctyrkolek je slyset.je to hodne strucny popis a nakup terenaku je na dyl nez deset minut prohlidky ... stastnou ruku
v prvni rade kontrola dokladu a cisel v ramci moznosti,potom vizualni prohlidka karoserie a popripade ramu,soustredit se na praskliny a spoje.prohlidnout jak k sobe dily licuji ( i svarene).da se poznat celkem spolehlive zda vuz byl bouranej nebo opravovan, potom kontrola naprav a jejich uchyceni (silenbloky v ramenou,ruzne vzpery) atd atd ... je toho vic a cim dukladneji to provedes tim si budes autem jistejsi.chce to na zvedak nebo na rampu.pri samotne zkusebni jizde vyzkouset veskerou vybavu.(abs,asr a podobny volovinky jestlize to ma).uzaverky ma jen opravdu malo seriovych aut (LandRover Defender) jinak jeste par modelu japoncu ale vetsinou jen mezinapravovych....vetsinou jsou spery dodatecne montovany a neni to zrovna bezne.mezinapravpou ozkousis tak ze jedna naprava bude na kluzkem a druha na pevnem povrchu .to same potom u jednotlivych kol kdyz bude mit vuz samosvory nebo spery.jinak se to nejlepe pozna na zvedaku.pri zapnute spere se ti musi tocit kola stejnym smerem a ne proti sobe ....mezinapravova spera kdyz zatocis zadnima tak se musi roztocit i predek ... nebo naopak...chce to delat ve dvou ci vice lidech ...nekdy to je i drina....dale potom ozkouset funkci zapinani a vypinani predniho pohonu .vetsina vozu v teto kategorii nema stalou ctyrkolku.potom pri zapnutem predku dej kola do plneho rejdu (zkus na obe strany)a udelej pomalu par kolecek,zjistis tak stav kloubu na poloosach a pripadnou funkci samosvoru.pri jizde po silnici kdyz uslysis hucet diferencialy tak kdyz to nebude extreme hlucne tak to akceptuj.vetsina starsich ctyrkolek je slyset.je to hodne strucny popis a nakup terenaku je na dyl nez deset minut prohlidky ... stastnou ruku
Samík je dobrá volba
Při koupi si dávej bacha na korozi, hnijou pří?erně
Jinak je to poměrně blbuvzdoorné vozidlo a při solidní údr?bě vydrží věky
Kup si minimálně 1,3 s karbecem, lepší je 1,3i se vstřikem
Manuální volnoběžky na předních kolech (šetří palivo a zvyšuje se výkon při delších přesunech po cestách)
Mrkni na www.samurai.terenaky.cz nebo www.offroadforum.cz tam se doví? všechno co potřebuje? o tomhle vozidle
Při koupi si dávej bacha na korozi, hnijou pří?erně
Jinak je to poměrně blbuvzdoorné vozidlo a při solidní údr?bě vydrží věky
Kup si minimálně 1,3 s karbecem, lepší je 1,3i se vstřikem
Manuální volnoběžky na předních kolech (šetří palivo a zvyšuje se výkon při delších přesunech po cestách)
Mrkni na www.samurai.terenaky.cz nebo www.offroadforum.cz tam se doví? všechno co potřebuje? o tomhle vozidle
- Zdenek41
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 3179
- Registrován: ned 24.9.2006, 16:01
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Pánové co dokáže samík to málo který auto.Dnes v revíru 50 až 70cm místy.Ikdyž jsem se dnes vykopával,moc lehký zadek tak hrabe a jede.S vitarou jsem si ani nečuchl.ještě,že jsem ho neprodal .
http://resize.like.cz/images/1234971831 ... e-0069.jpg
http://resize.like.cz/images/1234971891 ... e-0068.jpg
http://resize.like.cz/images/1234972207 ... e-0070.jpg
http://resize.like.cz/images/1234971831 ... e-0069.jpg
http://resize.like.cz/images/1234971891 ... e-0068.jpg
http://resize.like.cz/images/1234972207 ... e-0070.jpg
protože to mezikusu nedá a zkouší, co to všechno dokáže, od té doby, co máme naviják je to ještě horší - na druhou stranu už nemusíme kopat - zatím jsme se vždycky vytáhli, ale i to prý nemusí vždycky klapnout
Jinak OT - dotaz na Vhoola - viděl jsem tvé příspěvky ohledně Jeepu. Mám v hlavě Cherokeho rok 99,00 - asi ve 2,5TD slyšel jsem něco o problémech s hlavou, ale zase mám dobrý přístup k naftě - využití terén silnice 50/50. Ferozka slouží, ale přetahujeme se o ni s tátou a já bych raději i něco většího/pohodlnějšího....
Jinak OT - dotaz na Vhoola - viděl jsem tvé příspěvky ohledně Jeepu. Mám v hlavě Cherokeho rok 99,00 - asi ve 2,5TD slyšel jsem něco o problémech s hlavou, ale zase mám dobrý přístup k naftě - využití terén silnice 50/50. Ferozka slouží, ale přetahujeme se o ni s tátou a já bych raději i něco většího/pohodlnějšího....
Mauser M03 9,3x62 Zeiss Diavari VM 3-12x56 osnova 40
CZ 537 .243 Win Swarovski Nova 3-12x56
ZKM 452-2E .22LR Zeiss Diatal 6x42
Iž-58 M 16/70
CZ 537 .243 Win Swarovski Nova 3-12x56
ZKM 452-2E .22LR Zeiss Diatal 6x42
Iž-58 M 16/70