Ocelové nábojnice

Vše o loveckém kulovém střelivu. Vaše zkušenosti a názory.
Odpovědět
Poly
Nový návštěvník
Příspěvky: 3
Registrován: úte 03.1.2012, 15:17

Ocelové nábojnice

Příspěvek od Poly »

Dobrý den,
možná mám trochu blbý dotaz, ale nikde jsem na něj nenašel odpověď. Rád bych se zeptal, zda mají nějaké výhody/nevýhody ocelové nábojnice? Například Hornady nabízí nabízí v řadách Vintage Match a Steel Match. Ceny a balistika jsou více méně stejné...
Lesomil
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 455
Registrován: úte 04.1.2011, 19:29

Re: Ocelové nábojnice

Příspěvek od Lesomil »

Předesílám, že nejsem odborník :) ! Ale pokud se Ti jedná o zakoupení náboje, jeho vystřelení a samotná nábojnice Tě již nezajímá, pak výhodou by mohla případně být menší cena a nevýhodou životnost náboje ve vlhkém prostředí...(což asi našeho běžného lovce netlačí...) Ocelové nábojnice jsou (byly) většinou určeny pro armádu jako spotřební=jednorázové. Nesbíraly se...

Na druhý případ by Ti nejlépe odpověděl někdo, kdo náboje přebíjí.... Tam je ocelová nábojnice zásadní nevýhodou.... Není tvárná jako náboje neocelové a na přebíjení je tedy nanic... Tvárnost náboje umožňuje dobré utěsnění střely v krčku nábojnice a její "zaškrcení"... To značně zlepší kvalitu střeliva a mnohdy i balistické vlastnosti...

Ale tady bych nechal prostor chlapům, co náboje přebíjejí, ti k tomu mají co říci a mají to v malíku... :wink: Na ně nemám :)
Poly
Nový návštěvník
Příspěvky: 3
Registrován: úte 03.1.2012, 15:17

Re: Ocelové nábojnice

Příspěvek od Poly »

Děkuji za dostatečně obsáhlou odpověď. Napadlo mě, že problém bude někde u toho přebíjení... Pak jsem měl taky strach aby tvrdá ocel nějak neublížila závěru, což je asi planá obava. Přebíjení určitě plánuji (zatím nemám zkušenosti), z větší části chci využít kulovnici na střelnici.
Carnivore
Nový návštěvník
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.2.2012, 22:19

Re: Ocelové nábojnice

Příspěvek od Carnivore »