Land Rover

Vše o teréních vozidlech pro využití v myslivosti
vhool

Re: Land Rover

Příspěvek od vhool »

takze zpet k tematu,prvni range rovery spatrily svetlo sveta v roce 1970 kdy land rover byl jiz offroadovou legendou a byl to proste jen luxusnejsi model tereniho auta ktery prisel o dosti dulezitou vyhodu v terenu tim,ze se prodlouzila zad auta a tudiz se dost podstatne zmenil najezdovy uhel vzadu coz hodne ubira na pruchodnosti terenem,stejnym nesvarem trpi i model discovery ktery umi v terenu taky kouzla ale prave ta zad je limitujici.jinak nejpodstatnejsi rozdil mezi land a range je prave v komfortu a cilove skupine zakazniku proto se certim ze tu michate jablka s hruskama :wink:

pro ujasneni filozofie fabriky :wink:

Obrázek
dalas
Administrátor
Příspěvky: 3386
Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
Bydliště: Brno, honitba Žďársko

Re: Land Rover

Příspěvek od dalas »

Když jsem měl Troopera, tak jsem si myslel, že mám auto už dost off. Přešel jsem na Defendra a teprve zjistil, že jsem měl SUV. Kolega má teď mýho Tropera a je nadšenej jak je off co všechno projede. Je to o poznání nepoznaného. Jsou tu vnější znaky terénního auta, ale jsou tu i skryté znaky. Např. po koupi jsem zjistil, že není olej v přídavné převodovce (bůh ví jak dlouho). Abych zjistil, jak se to na ní podepsalo, shodili jsme s kámošem, kterej dělá osobáky dekl a on koukal jak puk na ty traktorový kola. Vše to přežilo, žádný zmodrání a pod. A to je to, o čem tu mluví vhool. :D Jen mám obavu, kdo mne vytáhne až zapadnu. Letos mě přístupová cesta ke krmelci a zásypu za celej rok nevyschla a před 14 dny jsem už měl namále. (zatím mám dost nevhodný gumy 7.5x16 Michelin XPC :evil: ). Přemejšlím o T3 od Vraníka, kterej to dováží od Ovada. Ale tyto protektory v Truck 2000 byly dost nekvalitní.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
vhool

Re: Land Rover

Příspěvek od vhool »

to dalas: :lol: :lol: :lol: ja kdyz zapadnu tak minimalne vejda,vetsinou ale UKT :lol: ...proste kdyz uz tak uz .jinak k tem vranikum,do bahna jejich pneu slusny ale co mam zkusenosti tak maji slabsi boky (spatny na lakatosovky) a tvrdsi smes tudiz na ujezdenem snehu nebo naledi je to stejny jak naletnakach (hukot neresim) osobne mam kumha 31x10,5x15 a max.spokojenost vcetne odolnosti proti bocnimu prurazu i kdyz taky to umim :lol:
Obrázek
dalas
Administrátor
Příspěvky: 3386
Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
Bydliště: Brno, honitba Žďársko

Re: Land Rover

Příspěvek od dalas »

to vhool: plnej souhlas. Jen bych dodal, že protektor Vraník je podstatně kvalitnější jak Ovada. Tam po roce popraskaly boky a odloupaly se figury ze vzorku. Mezi figurama nebyla navulkanizovaná žádná vrstva. Bylo to jak noty na buben. Na druhou stranu to zlepšilo samočistící schopnost. :lol: :lol: :lol: No ale jsme OT.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
JWK
Nový návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: stř 04.11.2009, 13:56

Re: Land Rover

Příspěvek od JWK »

jen takova poznamka... DEF je DEF je to super offroad spolu s wranglerem asi nejkasictejsi ale docela mne zarazi ze standartni defender ktery se prodava nema uzaverku ani jednoho napravoveho diferencialu !!! je nutne ji externe dokoupit za cca 40tis.... armada ceske republiky koupila prave civilni defendery v zelene barve a podle zkusenosti vojaku... kdyz ma prijit opravdovy teren presedaji z defiku do UAZu...

takze defender jednoznacne ano... i pres silenou pozici za volantem a relativne slabe poloosy... ale zkontroloval bych si zdali ma ten dany kus uzaveru zadniho diferencialu... protoze standartni defender ji nema... coz je sokujici zjisteni... v urcitych situacich je tedy lepsi v pruchodu terenem napriklad hnujdaj terracan... ktery tu uzaveru nabizel...

tim nechci nikterak defika srazet i kdyz asi bych volil wranglera ale zkratka absence napravove uzavery je u takoveho auta hovadskost... s tim snad bude souhlasit i vhool
vhool

Re: Land Rover

Příspěvek od vhool »

nevim jak dalece je politika land roveru dnes podrizena puvodnimu zamereni (pokud vim tak to jiz vlastni uplne nekdo jiny nez puvodne) ale muj ji mel,asi to bude na zakaznikovi co kupuje.jinak s UAZy mam bohate zkusenosti a ani jeden nemel speru takze nechapu co tim chtel basnik rici,ze presedaji do UAZu (mam na mysli armadu ),jedine spery u UAZu jsem videl na upravovanych vozech skalnich fandu nebo na poslednich modelech z fabriky ale za tezky priplatek.jinak samozrejme ze absence spery na plnotucnem offroadu je hovadina ale dost vyrobcu to resi u zakladnich modelu samosvornymy diferaky (vcetne jeepu ) kde v zaklade je manualni spera pouze u modelu wrangler renegade a i presto jsou tyto vozy temer dokonalymy offroady (ZJ,XJ) ovsem v kombinaci napriklad s prevodovkou quadratrack I. a II. coz je vynalez prave jeepu a napr.vojensky hummwee ma podobny system (a dnes uz to kopiruji i nekteri jini vyrobci).jinak srovnavat terracana s defem je kravina (chapu ze jsi to dal pouze jako primer) protoze def i bez mechanicke spery ma v kazdem terenu lepsi vlastnosti nez vetsina asijskych vozitek vcetne treba pajera (prave diky zvysene svornosti vsech diferaku ) jen je potreba aby ten mezikus mezi sedackou a volantem vedel jak s tim zachazet :wink: ... ono totiz kdyz vezmu mnou oblibenou s 120 tak sikovny offroadak s ni projede vice nez gaucak s patrolem :wink:
dalas
Administrátor
Příspěvky: 3386
Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
Bydliště: Brno, honitba Žďársko

Re: Land Rover

Příspěvek od dalas »

Na mý 90ce Td5 je už hodně elektroniky, což má svý výhody a nevýhody. Některé kusy (i můj) mají ABS kombinované s TC. TC je v podstatě přibrždění kola s nižší trakcí. Jeho výhoda je v tom, že pokud je dobrá trakce, není otevřenej diferák při zatáčení mechanicky nadměrně namáhanej. Naopak nevýhoda je, že jakoby k "uzavření" dojde až při prokluzu kola. Funkci poznám jen podle vrnění čerpadla a svitu kontrolky TC. Nicméně 100% špéra je 100%. Nemáte někdo zkušenosti s automatickýma uzávěrama jako Aussie Locker?
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
vhool

Re: Land Rover

Příspěvek od vhool »

to dalas: no ja mam neco podobnyho na mym,kde je prave ten system snimani trakce a uzavirani diffu dle potreby,kdyz se s tim naucis tak to auto jede treba jen po jednom kole nehlede na to ze kdyz ti odejde jedna naprava (zlomena poloosa nebo kardan )tak to jede uplne normalne na druhou napravu.u me to ale neni pribrzdovanim kol ale prevodovka plus differaky( quadratrack II ).je to naprosto super v terenu,stala 4x4 50/50 a v trenu se o nic nestaras,vse si diriguje auto samo a ty se plne soustredis jen na to kudy .kdyz to utopim tak jen a jen vlastni blbosti (coz mi jde take docela dobre :lol: ).tenhle system ma bajecnou vyhodu hlavne v tom ze i na kluzkem povrchu je auto neutralni (nehrne predek) a chova se predvidatelne
dalas
Administrátor
Příspěvky: 3386
Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
Bydliště: Brno, honitba Žďársko

Re: Land Rover

Příspěvek od dalas »

Já vážně uvažuji o těch automatickejch. Nestojí to takovej balík jako ARB, je to čistě na mechanické bázi a patří to do třídy non sleep stejně jako Torsen. V podstatě uzávěra dovolí poloose jen otáčky stejný nebo vyšší než má kardan (s úvahou stálého převodu difu). Nikdy však menší. V podstatě namontuješ a můžeš na to zapomenout. No a jak říkáš, jestli zavřeš mezinápravovej a tyto uzávěry jsou na nápravách, tak auto jede i po jednom kole se 100% momentu na něm. Jenže Aussie to na Def nedělá (aspoň jsem nezjistil, na Isuzu ano :evil: ) No výrobců je více, tak se musím rozhlídnout. Jinak kámoš koupil Luaz. Je to lehounký s motorem myslím 1200 a má to v kolech reduktory Světlá výška 280mm :shock: ). Srovnával to s AREM M461, který měl a je to v terajnu o dost lepší.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
vhool

Re: Land Rover

Příspěvek od vhool »

u myho to vsechno dela spajzka (jde pres ni ovladani vsech tri differaku),kdybych ale resil nejaky doplnkovy tak se poohlidnu u rubiconu nebo na strankach vyrobcu ci prodejcu vecicek na oofroady (treba tady: http://offroadunlimited.com) a tam si urco vyberu 8) :lol:
JWK
Nový návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: stř 04.11.2009, 13:56

Re: Land Rover

Příspěvek od JWK »

to vhool... jak jsem koupil tak jsem prodal proste armadni defici nemaji krom mezinaprovove zadnou jinou speru...
a kdyz se podivas do nabidky tak ani dnesni defik nema standartne napravovou speru... ty starsi je asi meli...

jinak tim wranglerem renegatem si myslel asi rubicona... coz povazuji za vubec nejlepsi seriovy offroad...
vhool

Re: Land Rover

Příspěvek od vhool »

to JWK: ne nepletu se,nemuzes motat opet jablka a hrusky dohromady. model CJ 1950-1987 byl pouze wrangler,model YJ 1987-1995 byl wrangler renegade a islander,nastupce byl model TJ a to byl teprve rubicon,posledni je model JK a ma privlastek wrangler RUBICON Unlimited nebo sahara.... navic od modelu CJ je wrangler zarazen do tridy miniSUV i kdyz je to v podstate cistokrevny offroad takze razeni do trid podle toho co uvadi vyrobce je pro mne v tomto smeru nezajimavy.navic to ze neni uvadena u LR napravova spera neznamena ze nema jiny system k uzavirani naprav (na zvyseni svornosti diff) a konkretne mezinapravova spera je dulezitejsi nez napravova :wink:
defuch
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 105
Registrován: úte 20.2.2007, 17:31

Re: Land Rover

Příspěvek od defuch »

Ja ma na 110 predni i zadni ARB a maximalni spokojenost. V terenu krome ujeteho snehu s MT vzorkem me malo kdo staci.
Bohuzel uz v nem mam motor 2,4 ford a dost me vadi, ze se porad neco se.e. Nastesti vse jeste pokryla zaruka, ale pokud to bude pokracovat ve stejnem tempu dal tak se asi budu muset loucit :( , protoze bych makal jen na opravy.
Tikka T3 Varmint - 6,5x55SE
vhool

Re: Land Rover

Příspěvek od vhool »

no uz se to tu probiralo ...MT a ujetej snih nebo led se moc nekamosi ale jinak v terenu jsou neprekonatelny ... :wink:
defuch
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 105
Registrován: úte 20.2.2007, 17:31

Re: Land Rover

Příspěvek od defuch »

Docela dobra kombinace byla MT s hrebikama, jenomze jsem s tim mel strach jezdit po silnici. Bez hrebiku pokud auto postavim v naklonu na zasnezenou louku tak se smykam porad bokem :( . Ale to je holt udel za ostatni dobre vlastnosti.
Tikka T3 Varmint - 6,5x55SE
Odpovědět