Reference na offroady

Vše o teréních vozidlech pro využití v myslivosti
Odpovědět
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

co se tyka offroadu obecne tak snad jedina znacka co sekala tricet let auto naprosto stejny v jedny modifikaci byl UAZ .... vsechny ostatni znacky maj co typ to x ruznych modifikaci (vlastni zkusenosti a ze me tech offu proslo rukama dost) ...nemusim chodit daleko,jen od toho co mam doma je ve stejnem roce asi 15 modifikaci se stejnym motorem a stejneho typu ... a to plati opravdu pro vsechny vyrobce ...teda krom zmineneho UAZ kterej zacal "blbnout" az po revoluci :wink:
...navic jak u jinejch tak u nivy bylo a je plno poloprofi uprav ktery po letech uz nevypatras jestli to udelala primo fabrika nebo nejaka jeji odnoz nekde ... jen maly priklad toho ze to je ... a bylo jich pomerne dost i u nas,nechci kecat ale tusim ze je pouzivali i geodeti a s urcitosti se sem natahli pro kontrolory na ropovod druzba.par jich bylo i u nas v chemopetrolu (tam jsem k nim prisel ja kdyz se po revoluci vyrazovali.)
http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=45
Uživatelský avatar
tornádo
Troll
Příspěvky: 217
Registrován: stř 02.12.2009, 11:30

Re: Reference na offroady

Příspěvek od tornádo »

jo UAZ to je taky jiná liga :lol: těžké,neohrabané,spotřeba jako Niva ale 2x. Jel sem s ním jednou a stačilo.
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

tornádo píše:jo UAZ to je taky jiná liga :lol: těžké,neohrabané,spotřeba jako Niva ale 2x. Jel sem s ním jednou a stačilo.
:lol: ale totalne blbuvzdorne a temer neznicitelne :wink: ... a kdyz se to s nim umi tak v terenu lepsi jak niva hlavne diky svelte vyssce a velkym kolum :wink:
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

...a jeste k tomu vyberu offroudu... ono pruchodnost a to o cem se zde hodne diskutuje je sice hezke ...ale ... jedno z mych meritek pro vyber auta do terenu je i snadnost oprav v polnich podminkach ... tam na cele care vyhrava prave UAZ ... jednoduchost a ucelnost toho vozitka je naprosto uzasna.priklad proc.... jelikoz se s takovym autem clovek dost casto dostava do mist kde je nejaka odtahovka jen utopie tak treba vymena napravy,diffu nebo poloosy by mela byt proveditelna se zakladnim naradim a svepomoci.snaz se totiz doveze nahradni dil k autu nez auto k nahradnimu dilu ... a pokud jde o podvozek tak je casto dost problem to odtahnout treba i traktorem :wink: ... a ze v terenu je treba praskla poloosa nebo prdla panhardka ci tyc rizeni celkem beznej uraz je znamo.mluvim zde o provozu takovem ke kteremu jsou tato auta urcena a v mem pripade jde spis o pracovni vytizeni nez o myslivost ci lov.napr. na mem blatolezu mam poloosu vymenenou za deset minut pomoci heveru,klice na kola a klice cislo 13 ... a to jsou veci podle kterych si vybiram off ja :wink:
Uživatelský avatar
tornádo
Troll
Příspěvky: 217
Registrován: stř 02.12.2009, 11:30

Re: Reference na offroady

Příspěvek od tornádo »

vhool píše:
tornádo píše:jo UAZ to je taky jiná liga :lol: těžké,neohrabané,spotřeba jako Niva ale 2x. Jel sem s ním jednou a stačilo.
:lol: ale totalne blbuvzdorne a temer neznicitelne :wink: ... a kdyz se to s nim umi tak v terenu lepsi jak niva hlavne diky svelte vyssce a velkym kolum :wink:
no ale jak zajede do hlubšího blata,tak končí.Niva je o dost lehčí,ta podobné problémy zvládá dobře ale není zase tak odolná vůči nešetrnému zacházení.
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

no jak se to vezme ...v prvni rade je to vzdy o pilotovi a pak o gumach a teprve potom nekde daaal je to o aute,to co uaz dokaze v rukach zkusenyho pilota niva neda ani nahodou.staci treba jen si vzpomenout na vojnu kdyz se na doupove jezdilo stejnejma cestama necestama jako tankani ...a ze to bylo sakra blaticko :wink:
a mimochodem ta hmotnost .... niva ma cca 1200kg a UAZ cca 1600kg coz vzledem k pneumatikam a velikosti je myslim zanedbatelny :wink:
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

jen male srovnani pro a proti Niva vs. UAZ z meho pohledu,schvalne nebudu brat v potaz pohodli ci spotrebu,ta je u obou v tezkem terenu srovnatelna.muj pohled na to je ciste z hlediska uzitnosti.

NIVA + : hmotnost (rozdil cca 400kg) ...
- : samonosna karoserie z "papiroveho plechu",slaby motor a spojka,malo mista v kratkem modelu (dlouhy neberu vzhledem k najezdovemu uhlu vzadu),slaba konstrukce rizeni a zaveseni kol,predni naprava nezavisle zaveseni kol,absence ramu (jeep ZJ ma integrovany v karoserii napriklad) a asi bych nasel par dalsich vyhrad

UAZ: + : ma ram,pevne napravy,jednoduchost,velka kola,lepe zprevodovana redukce,vyssi svetla vyska,vice mista v aute,silnejsi motor (hlavne kroutici moment) i spojka,v pripade zarazene 4x4 centralni rucni brzda,kolove redukce(u pozdejsich typu 469 B,BI a BIE uz nebyla),lepsi stranova stabilita na svahu (niz a lepe umistene teziste),vetsi zasoba paliva (80 litru ve dvou nadrzich),paty dvere otviratelne do boku s rezervou zvenku ... a jedna vychytavka kterou nema v serii snad zadny jiny auto tyhle kategorie :lol: drzak na flintu vedle sedacky :wink:
a kte absenci uzaverky mezinapravoveho diffu ... je to naprosto stejne jako u NIVY jen jinak reseno technicky,UAZ nema mezinapravovy diff a tudiz ji nepotrebuje protoze ma raditelnej predek a tudiz se vzdy toci alespon jedno kolo na naprave stejne jako kdyz zamknes NIVU :!:
Uživatelský avatar
tornádo
Troll
Příspěvky: 217
Registrován: stř 02.12.2009, 11:30

Re: Reference na offroady

Příspěvek od tornádo »

jistě ale každé z těch aut bylo konstruované pro jiný účel.Dnešní majitel nemusí ocenit jednoduchost a opravitelnost v terénu,obrovskou zásobu paliva,prostor pro posádku atp. a podle toho pro jaký účel si to auto dnešní majitel pořídí.
Mě zajímala hlavně dostupnost náhradních dílů (což u nivy je bez debaty) ,opravitelnost.Nepotřebuju auto do extrému,pokud ano tak existuje lepší volba než JEEP,UAZ nebo NIVA.
Niva je všestrané auto-pro mě.Těžko si lze představit,že bych měl cestovat s UAZem 100km po silnici tam a zpátky :lol:
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

tak jiste ze volba vozu je v prvni rade o osobnich preferencich a kazdy kdo si takove auto chce poridit tak by v prvni rade mel vedet za jakym ucelem,do jakych podminek ho chcce a bude uzivat.zde jsem ale reagoval na to jak zde byla vychvalena niva jako super offroad a na to ze na ni zmineny UAZ nema ... a to je hloupost kterou jsem chtel uvest na spravnou miru :wink: ..pro mne za mne at si poridi kde kdo treba vznasedlo,je to kazdeho vec a nazor a to co zde pisu je jen pro orientaci tech kteri maji o toto tema zajem nebo se rozhoduji.ja jsem si timto vyvojem prosel bez toho aby mi nekdo radil protoze v tech dobach nebyl internet,zkusenosti tu byly pouze s ruskymi nebo rumunskymi vozy a tak jsem sel cestou pokus/omyl az jse zakotvil u toho co mam uz 12 let a nedam na to dopustit prave prot ze jsem v tom nasel presne to co jsem hledal :wink:
...a je ste zareaguju na to ze vozu do extremu je tu lepsi volba nez JEEP nebo UAZ ... osobne vim pouze o jednom a to je vojensky HUMWEE ... jinak jich opravdu moc neni,srovnatelny je jeste Defender nebo vojenska verze Gečkoveho mercedesu ale jinak bych byl s timto tvrzenim velice opatrny :wink:
zispo
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 374
Registrován: pát 15.1.2010, 6:13
Bydliště: jižní morava

Re: Reference na offroady

Příspěvek od zispo »

Pěkně a pravdivě napsáno. Jen bych doplnil ještě jedno auto a to Iveci Masif. Je to obdobný auto jako Landrover. používá ho i naše armáda. Měl jsem tu možnost toto auto otestovat a je vážně dobrý.
Uživatelský avatar
Lotr
Zkušený diskutér
Příspěvky: 2115
Registrován: úte 02.9.2008, 7:03
Bydliště: lounsko

Re: Reference na offroady

Příspěvek od Lotr »

Tak tak, je to stejné jako s flintou, když si ji kupuju. Každý tu svou čtyřkolku kupujeme s uvážením okolností. Jeden potřebuje silné auto s velkou průchodností terénem pro práci a druhý v tom primárně bude jezdit s rodinou na výlety a občas zaveze po polní cestě seno do krmelce a ten třetí (a jak jsem si všiml je nás tu víc :D ) potřebuje bordelwagen na občasné popojíždění a ježdění do revíru. V extrému vedou vojenské speciály, pro ten zbytek postačí civilní čtyřkolky.
ZG 47 8x57 JS, IŽ27-EM-1C Sporting 12/76, ZP 50 16/70, CZ 858 Tactical, Astra A-100 9 mm, CZUB 584, model 4, 12/7x65R, Remington model ll, r. 20/65, IŽ 18 r. 20/70
Nikon D-3100
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

at je to iveco massif nebo santana ci jine podobne klony defendera tak jde pouze o funkcni kopie .... vydrz a spolehlivost stejne jako celkova funcnost a nekdy i offroadvybava jsou ale daleko vzadu za originalem :wink:
Uživatelský avatar
tornádo
Troll
Příspěvky: 217
Registrován: stř 02.12.2009, 11:30

Re: Reference na offroady

Příspěvek od tornádo »

potřeboval bych radu od zkušenějších.Co znamená červeně orámovaný odstavec ve velkém TP? nevím co si mám pod tím pojmem představit,naviják,rám,zahrádku,přídavné světla? Ptal sem se i na Lada foru ale nikdo z majitelů Niv to nemá v papírech.

Obrázek
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

ano jde o vybavu kterou uvadis,predevsim o navijak a ramy :wink: ...vse ovsem musi mit atest a po STK by to melo byt dopsano do TP i do OTP,vyhnes se tak pripadnym problemum s pristi STK nebo ambicioznim prislusnikem
Uživatelský avatar
Georg.H
Zkušený diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: ned 23.12.2007, 23:43
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Reference na offroady

Příspěvek od Georg.H »

Zispo: stěma armadníma Ivecama bych byl opatrný..
žádná sláva to není...
jak došli do AČR kolega je testoval ve Vyškově v prostoru a za 4 dny 3 odrovnali
spojka 1x,2x převodovka a na jednom dokonce upadlo kolo.... :roll:

loni dojel z Afgoše a tam odpadli taky
co tam prý fungovalo luxusně tak armádní H a předělané Toyoty
jinak zbytek stál za h....

ještě že to je pěkné neznamená že to je i dobré...
Odpovědět