Nissan X-Trail

Vše o teréních vozidlech pro využití v myslivosti
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lotr
Zkušený diskutér
Příspěvky: 2115
Registrován: úte 02.9.2008, 7:03
Bydliště: lounsko

Nissan X-Trail

Příspěvek od Lotr »

Máte někdo s tímhle SUV zkušenost? Uvažuju o jeho koupi, jako kombinaci velkého rodinného auta vs. 4x4, se kterým můžu zajet i do revíru. Vzhledem k naší polní honitbě a občasné návštěvě cizích revírů nebudu jezdit žáden těžký off-road, samozřejmě krmení, sem tam přiblížení střeleného kusu nebo přesun většinou nenáročným terénem na naháňkách. Většinou samozřejmě rodina, auto je velké a prostorné jak pro cestující, tak pro náklad, měl jsem možnost se s ním svézt, na pravidelné cesty na Krušné hory za rodinou se mi zdá jako ideální kombinace. Mám načteno, že verze s francouzskými motory typu dCi nebrat, pouze japonská TDi, kvůli jakési výrobní vadě. Klady, zápory? Cenová relace kolem 100-150.000 je pro mě taky příznivá, vzhledem k tomu, že je třeba obnovit celý domácí vozový park, tak víc za auto utratit nechci.
ZG 47 8x57 JS, IŽ27-EM-1C Sporting 12/76, ZP 50 16/70, CZ 858 Tactical, Astra A-100 9 mm, CZUB 584, model 4, 12/7x65R, Remington model ll, r. 20/65, IŽ 18 r. 20/70
Nikon D-3100
poli
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 324
Registrován: pon 04.6.2012, 8:55

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od poli »

Jestli ropu, tak rozhodně ne 84kw, odchází vstřiky, které stojí okolo 15 litrů za kus. Brát tu silnější verzi, která se dělala myslím od 2004. Jinak co mám osobní info od známých ze servisu, když jsem o něm také uvažoval, tak je dost nákladné na údržbu. Například odchází zadní ramena, která jsou hliníková.
Tim
Zkušený diskutér
Příspěvky: 692
Registrován: úte 26.11.2013, 14:21
Bydliště: Mar. Lázně

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od Tim »

Ahoj. Poli má pravdu. Nákladné na údržbu to je. Prostě Japonec - drahé díly a rezavé je to už na billboardu. I když teda ten X trail na to netrpí tolik jako ostatní auta této značky... Jezdil jsem tím půl roku a jsem rád, že je ten krám pryč. Problém ale je, že mezi auty od roku výroby řekněme 2000 a výš těžko seženeš něco spolehlivějšího a levnějšího na údržbu.... To možná raději koupit Terrano II kolem roku 1999-2000 a za ušetřené peníze ho nechat vyvařit. Komplet podlaha a blatníky (to už tam většinou bývá jak papír) vyjde na cca. 50tis. + 70tis. za slušnější auto a budeš mít poctivé velké auto se spolehlivým motorem na kterém nemusíš nikdy dělat rozvody, snad nesmrtelnou převodovkou, redukcí a bude to mít opravdové poloosy a ramena místo náhražek z marcipánu...
Motivační citát pro tento den:

Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Josef Kuřitka
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1061
Registrován: stř 27.9.2006, 17:15
Bydliště: Brno

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od Josef Kuřitka »

Toto auto mám rovných pět let. Koupil jsem je jako jeté v roce 2010-do provozu uvedeno 2005. Mělo najeto 47 000km. Najeto dalších 100000. Výška podvozku 21 cm, motor 2,2 dCi, myslím 100kW nebo tak nějak, údajně má motor řetěz na rozvodech - což je výhoda. Celoročně nasazeny celoroční gumy Matador Izzarda - 70/30 poměr silnice terén. Spotřeba okolo 8,5 litru. Je poznat, zda jsi na silnici nebo v terénu, spotřebu snížilo používání letních a zimních silničních gum. Podvozek je stejný i pro Dustra - viz. příspěvky na Dacii, ale Nissan je poměrně těžký auto a to v prudkých kopích na mokré a oslizlé trávě může zlobit. Prázdný s plnou nádrží tak 1670kg. Myslím, že jsem měnil pouze žhaviče a to v loni. Jeden z původních čtyřech odešel. Měnil jsem ho zároveň s původní orig. bateriíí, která vydržela taky 9 let. Vyměnil jsem brzdové destičky a kotouče na předku asi tři žárovky. Jezdí to pořád a startuje na brnk. Korozi jsem zatím neviděl,ale každý rok na jaře umyji spodek a nechám nastříkat to, co se rok odře. Jinak pro čtyřmístnou rodinu dost velký auto s velkým kufrem. Trošku problém je topení. V zimně dlouho "rozmrzá". Není to super terénní auto,ale obdobného terénu jako je tvůj, mě stačí.

P.S. Autům rozumím tak, že vím, do kterého otvoru se lije nafta a kam se lije voda do ostřikovačů a občas dofoukám pneu, podle teček na emisích a technické dávám auto do servisu na kontrolu a pak jedu na prohlídku. Víc nepomůžu.
medo
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 21.1.2010, 13:37

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od medo »

X trail 2,0 benzín 99 % jazdené cesta , od nova pri 30 tis. začal žrať olej , odišli piestne krúžky v záruke , taktiež košťále na prednej náprave , spotreba cca 9 l , teraz sa už druhý krát začalo blbnuť otvaranie dverí , priechodnosť ľahkým terénom pri zapadnutí iba sa vyškriabeš iba s vypnutým ESP , stačí vačšie blato alebo sneh a obtrháš plasty vzadu . Na poľovačku toto auto určite nedporúčam stačí kus viac blata alebo snehu a skončil si .
Uživatelský avatar
Leon
Moderátor
Příspěvky: 2773
Registrován: sob 23.9.2006, 16:51
Bydliště: kousek od M.B.

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od Leon »

Josefe s dustrem nemá stejný podvozek X-trail je jiná třída Dacia Duster je B0 jako Renault clio Nissan Juke atd.
CZ 550 american 308win.
MOSSBERG500
Nový návštěvník
Příspěvky: 48
Registrován: ned 17.4.2011, 22:20

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od MOSSBERG500 »

Pro Lotr.Jak popisuješ potřeby,tak X-Trail je pro tebe idealní vozidlo.Mám 2005 T30 2,2dci 100 kw 4x4 a nedám na něj dopustit.Pro pohyb po revíru je naprosto idealní a pohon všech kol je opravdu povedený.Samozřejmě nelze srovnávat SUV s těžkým offroudem nebo teréňákem kategorie jak popisují kolegové.Ale ve srovnání s Jettim,Huindájem opravdu nemá konkurenci.Co se týče spotřeby tak mezi 7-8l/100.V terénu na full pohon umí i 10l.Nehleď na škarohlídy a pokud se ti povede dobrý kousek budeš spokojen,uvidíš.Doporučuji navštívit kanal youtube a zadat požadované vozidlo.Lovu lesu :)
BwanaHunter
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1907
Registrován: úte 13.10.2009, 21:01

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od BwanaHunter »

Leon> nevím co přesně se myslí "podvozkem", jestli rozvor, či co, ale to, že má Duster "systém pohonu 4x4" z Nissanu X-trail je uvedeno i v ofic. materiálech, a to kolečko dole na středním sloupku je úplně stejné, jako v X-trailu. Zná to režimy 2x2, auto, kdy je přiřazení zadku řízené automatikou, ale údajně to není jako haldex, 10% jde na zadek trvale podle toho jak to vyhodnotí čidla se přidává, a 4x4 lock, kdy je to rozdělené 50:50 trvale (resp. do překročení rychlosti myslím 60 nebo 80 a nebo přehřátí, pak se to rozepne). Nicméně, ten systém pohonu je velmi dobrý. Samozřejmě, když to někdo bude srovnávat s autem typu Mercedes G, LR, Gaz atd., jako s pevnými nápravami, listovými pery, rámem a všemi třemi špérami, tak samozřejěm dospěje k jiným výsledkům, ale osobně si myslím, že pro potřeby středoevropské myslivosti, jako univerzální auto (dle popisu Lotra) kdy nechce mít spec. auto jen do revíru, je to velmi dobře použitelné, na silnici dostatečný komfort, a v terénu mimo hard core dostatečná prostupnost. S x-trailem jako takovým ale nemám osobní zkušenost, aby nedošlo k mýlce. S tím rumunsko-žabožroutským caynnem ano :lol: (dobrou), jak píše kolega Mossberg, Yetimu to nandá kdykoliv i rozespalý... :)
S trofejemi je to jako s ženami. Nejlepší je ta příští.
Tim
Zkušený diskutér
Příspěvky: 692
Registrován: úte 26.11.2013, 14:21
Bydliště: Mar. Lázně

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od Tim »

Já nevím, ale já prostě v X-trailu nevidím vůz, který bych někomu s čistým svědomím doporučil. První nemilé překvapení se u Hnissanu konalo při prvním mrazu, kdy po mírném přimrznutí dveří a snaze je otevřít mi zůstala v ruce klika. To jsem nezabral nijak moc, ale konstruktér v Nissanu ve snaze ušetřit opatřil rámečky klik dveří takovými čtyři plastovými "čuráčky" které v mrazu ještě zkřehnou a neštěstí je na světě. Další fajn věc je to co již zmínil Bwana - 4x4 se vypne po přehřátí. Můžete si být jisti, že se to stane v okamžiku, kdy se to nejméně hodí. Na svou hmotnost má vůz i sakra slabou spojku. Jediné co se mi na tom autě líbilo byl slušný motor s kultivovaným chodem (a to já diesely moc nechválim, jsem toho názoru, že nafta patří do kamen). Zbytek ale šrot. To bych se spíše přiklonil ke KIE Sorento.
Motivační citát pro tento den:

Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Uživatelský avatar
lovec
Zkušený diskutér
Příspěvky: 2024
Registrován: pon 25.9.2006, 16:07
Bydliště: SK

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od lovec »

Tim píše:... To bych se spíše přiklonil ke KIE Sorento.
...prvej generacie. Dobra volba. Idealne vsak treba kupit auto, ktore ma staly pohon 4x4 (volic pohonu ma len dve polohy, bud 4x4, alebo 4x4 s redukciou) a automaticku prevodovku (klasicky 5-kvalt s hydrodynamickym menicom). K tomu tuha zadna naprava, ramovy podvozok. To je uz solidny offroad a navyse so slusnou spotrebou. S vhodnymi pneumatikami zvladne v terene viac nez dost a na zimnych cestach je jeho staly 4x4 skutocny prinos k bezpecnej jazde.

X-Trail nie je zle auto, ale ma aj dost slabin. Samozrejme, ak niekto najazdi rocne 8-10 tis. km a nekupil uplne vylagrovany srot, tieto problemy ho nemusia postretnut. Benzinove 2,0 a 2,5 mali problem s unikom oleja celkovo (ak sa to niekomu nestava, nemusi sa hned od radosti oplieskat o zem, proste ma stastie na konkretny kus). Dieselove verzie trpeli na poddimenzovanu spojku. Vela aut malo problem s turbami samotnymi, popritom sa upchavali intercoolery. Plusove body treba priznat za vnutorny priestor a system pohonu 4x4, ten bol nastaveny celkom slusne na rozdiel od mnohych (aj sucasnych), ktore len bezbranne hrabu protilahlymi kolesami a vpred ani krok. :)
9,3x62mm, .338 Remington Ultra Magnum, .300 Winchester Magnum, 7mm-08 Remington, .270 Winchester, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70, .22 LR
Every Shot Counts
MOSSBERG500
Nový návštěvník
Příspěvky: 48
Registrován: ned 17.4.2011, 22:20

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od MOSSBERG500 »

Pak už tedy Lotrovi nezbývá nic jiného než koupit BVP 1 nebo BVP 2.Dvojka má lépe odpružený podvozek přidanými tlumiči.Toto vozidlo zvládne opravdu jakýkoliv terén,který český myslivec potřebuje sjet,vyjet,přebrodit a je opravdu bez konkurence a i ta spotřeba se dá přežít.Vím o čem mluvím,mám na "befko" řidičák a něco najeto a naplaváno :D , :D
Uživatelský avatar
tonny
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 402
Registrován: úte 29.11.2011, 10:49
Bydliště: Břeclav

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od tonny »

To jako 1,5l/1km se dá skousnout? Navíc to nesmí na silnici.

S ojetinou je to jak u všech značek, musí se trefit na kus. Já ho nemám, uvažoval jsem o něm a stále uvažuji (nebo o Dacia Duster). Něco lehčího a na provoz levnější než Pajo Wagon co mám.
Dva známí co jej mají v naftě si ho chválí a mají ho léta. Jeden s ním i občas tahal auta a tak dostala zabrat spojka. Na to to auto ale konstruované není.
Uživatelský avatar
Leon
Moderátor
Příspěvky: 2773
Registrován: sob 23.9.2006, 16:51
Bydliště: kousek od M.B.

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od Leon »

BwanaHunter podvozková platforma je to že máš jeden podvozek k tomu agregáty a na těch různý káry,tak že podle nějakých čudlíků to nepoznáš :wink:
CZ 550 american 308win.
BwanaHunter
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1907
Registrován: úte 13.10.2009, 21:01

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od BwanaHunter »

Leon> já se nehádám, neb autům rozumím jak bejk astronomii. Jen vycházím z toho, co uvádí i oficiální materiály výrobce. Čímž netvrdím, že to tak nutně je...

Lovec> [quote=]"lovec Idealne vsak treba kupit auto, ktore ma staly pohon 4x4 (volic pohonu ma len dve polohy, bud 4x4, alebo 4x4 s redukciou) a automaticku prevodovku (klasicky 5-kvalt s hydrodynamickym menicom). K tomu tuha zadna naprava, ramovy podvozok. To je uz solidny offroad a navyse so slusnou spotrebou. S vhodnymi pneumatikami zvladne v terene viac nez dost a na zimnych cestach je jeho staly 4x4 skutocny prinos k bezpecnej jazde. [/quote]

A co tím myslíš? Jeep? Subaru? Obojí jsem měl v hledáčku, u jeepa mě odradilo to, že ho měl kamarád a tak strašně se to "sralo" a byla to taková kasička na peníze, že pokud si na tom neumíš co nejvíc udělat sám, což já nejsem, tak peklo. No a Subaru mě odradila cena servisu a jakéhokoliv dílu, který by bylo potřeba vyměnit. Druhovýroba snad neexistuje. Krom toho si myslím, že stálé 4x4, pokud nemá uzávěrku mezinápravy, je do terenu horší, než klasické připínatelné 4x4.
Pajero vlastnostmi taky není špatný, ale nákladově už je to taky někde jinde... A dál?

Jinak slabá spojka japonců je celkem častý problém, jsem tak vypozoroval.
S trofejemi je to jako s ženami. Nejlepší je ta příští.
Uživatelský avatar
lovec
Zkušený diskutér
Příspěvky: 2024
Registrován: pon 25.9.2006, 16:07
Bydliště: SK

Re: Nissan X-Trail

Příspěvek od lovec »

Myslel som tym Kiu Sorento, ktoru som spomenul v predchadzajucej vete, mozno to len nebolo jasne na prve precitanie.
9,3x62mm, .338 Remington Ultra Magnum, .300 Winchester Magnum, 7mm-08 Remington, .270 Winchester, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70, .22 LR
Every Shot Counts
Odpovědět