FORD RANGER
FORD RANGER
Kdo má nějaké zkušenosti s Fordem Ranger, je lepší 2.2 - 3.2, nebo nový Raptor?
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 2906
- Registrován: ned 10.2.2008, 20:04
- Bydliště: Kousek západně od Prahy
Re: FORD RANGER
S novými Ford Ranger mám jen takovou celkem komickou zkušenost, že ta auta přestala umět jezdit terénem. Opakovaně se mi stalo, že když jsem požádal některého ze dvou vlastníků nového Forda, aby něco třeba jen po poli někam zavezl, tak jsem zjistil, že ani na zaseté pole ta novoučká auta zajet neumí.
Prostě jejich srdce už není Ofroadové, je spíš "městské" a zjevně to působí i na majitele ...
(i ty plasty, které vpředu omezují nájezdový úhel jsou pro ofroad pickap divné, řekněme nepraktické ...
)
Prostě jejich srdce už není Ofroadové, je spíš "městské" a zjevně to působí i na majitele ...

(i ty plasty, které vpředu omezují nájezdový úhel jsou pro ofroad pickap divné, řekněme nepraktické ...

Pufr
Re: FORD RANGER
Mám zkušenosti jen s 2.2 6ti kvalt. man. prevodovka (2 auta, obě od nového) prijde mi, že si ta prevodovka s motorem nerozumi, subjektivně strašně dlouhé kvalty, tvrdá spojka. U prvniho padnul motor (uznána zaruka) v 56tis. a to měl zimní prihrivani motor. oleje. Druhý lepší, ale je to do lesa fakt velký.
3.2 je prý lepší motorizace i sladění agregatu s převodovkou.
Pro mne nej pickup je Hilux r.v. 2009.
3.2 je prý lepší motorizace i sladění agregatu s převodovkou.
Pro mne nej pickup je Hilux r.v. 2009.
Steyr Mannlicher mod. M 8x57 JS
Steyr Mannlicher mod M 7x64
Mannlicher Schoenauer 8,2x56 MS
Steyr Mannlicher mod M 7x64
Mannlicher Schoenauer 8,2x56 MS
Re: FORD RANGER
Raptor je aj napriek iba 2-litrovému motoru úplne iné zvieratko, s parametrami 213k/500Nm je výkonnejší ako 3,2. Aj vďaka 10-kvaltovému automatu má lepšie dynamické vlastnosti ako so starým päťvalcovým 3,2. O spotrebe ani nehovoriac. O 5cm vyššia svetlá výška oproti bežnému Rangeru, tuším o 15cm širší rozchod, vyšší podvozok a v neposlednom rade zásadne väčšie kolesá, ca. 30" vs. 32", to je v praxi veľký rozdiel.
Bežný Ranger je taký šedý priemer, Raptor je podstatne schopnejšie auto.
Pre mňa je najväčším mínusom archaický pohon 4x4 s priraditeľnou prednou nápravou.
Jazdil som a viezol som sa iba na bežnom Rangeri, takže o Raptore mám len sprostredkované info. Každopádne by moja voľba bol niektorý z posledných Amarokov V6 so stálym 4x4, alebo X-Klasse v obdobnej konfigurácii, ktorý má navyše redukciu. Obidva nemecké pickupy sú vďaka motorizácii, automatom a systému pohonu v reále podstatne presvedčivejšie ako klasická japonská produkcia, aj na ceste, aj v teréne. Žiaľ, boli podstatne drahšie, ja si však myslím, že oprávnene.
Nový Amarok má vzniknúť spolu s novým Rangerom, môj predpoklad je taký, že to bude citeľne horší Amarok, ale lepší Ranger. Škoda. A X-Klasse zostane zrejme bez nasledovníka.
Hilux sa mi páčil pred rokmi, keď nebolo prakticky iných alternatív, len výber z obligátnej ponuky Hilux, Navara, L-200 a D-Max (nehovoriac o zázrakoch typu starý Ranger, Mazda BT a neviem aké ďalšie klony...). S príchodom Navary 3,0 V6 sa ukázala totálna motorická impotencia vtedajších japonských pickupov v plnej nahote. So 7-stupňovým automatom to oproti typickej konkurencii išlo lepšie o dva rády, a to aj v teréne. Skvelú verziu zabili emisné obmedzenia.
Zo súčasných nových pickupov by bola moja subjektívna voľba nové Isuzu D-Max - kvôli cene, Mitsu L-200 kvôli systému 4x4,s automatom. Ranger Raptor ako najschopnejší zo súčasnej ponuky.
Z ojazdených bez debaty Amarok V6 so stálym 4x4 a automatom. Ale to sú moje špecifické preferencie.
Všetko záleží od typu revíru, či sa do tamojších podmienok takýto pickup vôbec zmestí... Samozrejme, voľba je ako vždy závislá aj od vyčlenenej sumy.
458 SOCOM, 9,3x62mm, .338 Remington Ultra Magnum, .300 Winchester Magnum, 7mm-08 Remington, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, .257 Weatherby Magnum, 6mm Norma BR, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70, .22 LR
Every Shot Counts
Every Shot Counts
Re: FORD RANGER
Normální Ford Ranger (s Raptorem nemám zkušenosti) se podle mého názoru z řady současných terénních pickupů v podstatě ničím zásadním nevymyká. Souhlasím s lovcem, že použitý klasický systém pohonu 4x4 s přiřaditelnou přední nápravou, který lze používat jen na nezpevněném povrchu, je v dnešní době a podmínkách střední Evropy zastaralou koncepcí, protože např. jízda s nenaloženým pickupem po asfaltové silnici za mokra (případně s občasným flekem sněhu či náledí) a hnanou pouze zadní nápravou, opravdu není nic moc, navíc komfortní to není ani za sucha. V tomto ohledu je o několik řádů lepší jízda s VW Amarok se stálým 4x4 pohonem 4motion, nebo s Mitsubishi L200, kde je uzamykatelný mezinápravový diferenciál, takže s pohonem 4x4 lze rovněž trvale jezdit i po asfaltu. A ostatní v ČR dostupné pickupy? Isuzu D-Max má nejnižší cenu, ale opět klasický pohon 4x4 a myslím, že ani nemá uzávěrku diferenciálu zadní nápravy. Toyota Hilux, mnohými považovaná za etalon terénního picupu, má také klasický 4x4 (ačkoliv si nejsem jistý, jestli nejnovější model nemá mezinápravový samosvorný diferenciál jako Landcruiser), Nissan Navara má také klasický 4x4, akorát má vzadu víceprvkové zavěšení nápravy, takže prázdný tolik neodskakuje. Ford Ranger Raptor by měl představovat TOP ohledně komfortu podvozku, ale pohon 4x4 má myslím také klasický a navíc výrazně sníženou nosnost. Ještě se tu dají koupit Jeep Wrangler Gladiator, nebo Dodge RAM, ale ty jsem pouze viděl, žádné zkušenosti s nimi nemám. Až mi doslouží současný lesní stroj, tak se spolu ve "výběrovém řízení" s největší pravděpodobností utkají VW Amarok 4motion s Mitsubishi L200. 

-
- Pravidelný diskutér
- Příspěvky: 121
- Registrován: ned 22.11.2009, 20:26
Re: FORD RANGER
Se všemi předchozími příspěvky lze v zásadě jen souhlasit. Snad bych jen doplnil, že v případě, kdy bude hodnotícím kriteriem těžká práce v terénu a k tomu odpovídající spolehlivost a výdrž, pak ten shora zmíněný "etalon" (Toyota Hilux, zejména model uvedený Suhlem) etalonem je. Mám osobní zkušenost (tj. ta auta znám včetně podmínek, ve kterých se pohybovala) s několika pickupy různých značek, které byly vystavené velmi těžké práci v terénu a jediné, které přežilo byla Toyota - tu pro mě překvapivě následuje L200, ale ve stavu výrazně zuboženějším
Navara, Ranger ani D-Max nevydrželi. Současně dodávám, že Amarok mezi těmi uvedenými pracanty nebyl, takže si netroufám odhadovat jeho případnou výdrž, ale považuji jej za velice schopné auto a například jízdními vlastnostmi ostatní dle mého názoru převyšuje.

Re: FORD Ranger & další terénní pickupy
Jak to tak čtu, tvé zkušenosti se v podstatě shodují s dojmy lidí, kteří nějakou dobu působili v různých mimoevropských zemích, kde je asfaltová silnice takřka výjimečným luxusem. Ti obvykle říkají to samé: Toyota Hilux, za ní o něco menší a levnější Mitsubishi L200, pak dlouho nic a teprve potom ty ostatní... Každopádně v těchto zemích se prakticky nevyskytující VW Amarok, nebo lovcem zmíněný MB X-Klasse, působí solidním a bytelným dojmem, přičemž X-Klasse není pouhou kopií Navary s jiným znakem (jako např. RENAULT Alaskan), ale výrobce toho celkem dost změnil (a podle vícero recenzí k lepšímu).
Re: FORD RANGER
Jeden z rôznych testov Hilux vs. XY, v tomto prípade Isuzu D-Max. Isuzu vyhralo podľa redaktorov o malý kus, podľa mňa však z toho vyšlo Isuzu v roli auta pre každodenné používanie ako výrazne užívateľsky lepšie auto.
https://youtu.be/-vIQuImyseo
https://youtu.be/-vIQuImyseo
458 SOCOM, 9,3x62mm, .338 Remington Ultra Magnum, .300 Winchester Magnum, 7mm-08 Remington, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, .257 Weatherby Magnum, 6mm Norma BR, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70, .22 LR
Every Shot Counts
Every Shot Counts
Re: FORD RANGER
Po více jak ročním provozu na silnici i v terénu jsem s Ford Ranger Wildtrak 3.2 naprosto spokojený. V terénu ve sněhu i s naloženým vlekem dvěma tunami řepy si poradí stejně jako moje předchozí Navara a to s větší lehkostí, redukce i s uzávěrkou fungují výborně, všechno v terénu závisí na použitých pneumatikách. Spotřeba na silnici je v průměru 8,2 až 9,2 podle jízdy, ale jel jsem v koloně na adaptabilní tempomat i za 7,3 ale terénu na redukce s naloženým přívěsem se blíží také 30l/100km., což je pochopitelné. Připojit se může přívěs do 3,5t, a kolmé zatížení závěsu je 225kg. Pro přepravu zvěře na nosiči, když nechci uklízet korbu, je to výborné. Spodek vozu mám chrávěný 3mm plechem, pro automatickou převodovku to je do lesa nutnost. Nárazníky, pokud je poškodím, tak půjdou vyměnit za ocelové. Už jsem si pomalu zvyknul i na přemíru elektroniky oproti mechanickému řazení, hlavně zpočátku při cestě na dálnici s přívěsem, zapnutým adaptabilním tempomatem a jízdě v pruzích mě vyděsilo automatické řízení, kdy mě auto nechtělo předat volant, chovalo se jako by v řízení byl gyroskop... je potřeba si přečíst návod... Jediné co mi vadí je, že při zapnutém motoru nejdou vypnout světla a po otevření dveří píská signalizace, to pro potřebu lovu je nedořešené - hrozné. Splňuje EURO 6, musí se tankovat AdBlue, ale s tím nic nenadělám a do budoucna to bude pořád složitější. Na nových autech mi vadí přeplňované motory s malým objemem - velkým výkonem a také, když vysadí elektronika, tak si nic neopravíš.
Re: FORD RANGER
So software-om FORscan sa cez OBD port (...a ďalšie) dajú meniť mnohé nastavenia, aj také, ktoré robia problémy tebe (svetlá, štart-stop systém...).
458 SOCOM, 9,3x62mm, .338 Remington Ultra Magnum, .300 Winchester Magnum, 7mm-08 Remington, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, .257 Weatherby Magnum, 6mm Norma BR, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70, .22 LR
Every Shot Counts
Every Shot Counts
Re: FORD RANGER
Ford Ranger 2.2 s manuálem rok výroby 2014 (186000 km) vlastním od r. 2019 a 170000km.
Před tím bylo používáno jako služební pro práci v lese, takže má v terénu něco najezděno.
Jsou s ním dva hlavní problémy. A to mizerně provedená elektroinstalace na spodku karoserie.
Kabely od snímačů otáček kol vedou tak na ráně, že na mém konkrétním voze bylo každé kolo minimálně 2x opravováno předchozím majitelem (jezdil v terénu opravdu hodně). Jednou se dokonce měnily komplet kabely pro všechna kola. Kabel k zadnímu kolu jsme opravoval i já a to si dávám pozor abych přes žádné klacky nejezdil. Stejně tak na ráně je i kabel k přídavné "svíčce" pro vypalování DPF, když se utrhne dojde ucpání DPF filtru a je nutná výměna nebo čištění DPF filtru (také se na mém voze stalo).
Dalším problémem je mizerná antikorozní ochrana, v roce 2020 jsem musel vyvařovat levý blatník ve spodní části, pravý byl také dost načatý, ale díra v něm ještě nebyla. Silně hnije v zadní části korby, v zadních podběhách byl lak tak mizerný, že šel odfouknout kompresorem. Prahy překvapivě drží i přes to, že jsou dost pomačkané od pařezů a kamenů. Stejně tak rám vypadal celkem v pořádku.
Jinak na silnici je to hodně pohodlné auto (na pick-up), předchozí majitel nyní používá Toyotu Hilux (2.4 euro6) a nadává na ní kudy chodí, je prý extrémně nepohodlná a při jízdě líná (nejede). Od doby kdy přešel na Hilux si stěžuje na bolesti zad. Jediné co chválí jsou schopnosti v terénu, projede více než Ranger (aby ne, když má uzávěrku zadního diferenciálu, na rozdíl od Rangera). Jiný známý zase Hiluxe (2.5 euro5) doma trpěl jen do té doby, dokud lovil převážně kolem baráku, když začal dojíždět do honitby 30km, Hiluxe prodal a pořídil Rangera 3.2 model 2012-2016.
Před tím bylo používáno jako služební pro práci v lese, takže má v terénu něco najezděno.
Jsou s ním dva hlavní problémy. A to mizerně provedená elektroinstalace na spodku karoserie.
Kabely od snímačů otáček kol vedou tak na ráně, že na mém konkrétním voze bylo každé kolo minimálně 2x opravováno předchozím majitelem (jezdil v terénu opravdu hodně). Jednou se dokonce měnily komplet kabely pro všechna kola. Kabel k zadnímu kolu jsme opravoval i já a to si dávám pozor abych přes žádné klacky nejezdil. Stejně tak na ráně je i kabel k přídavné "svíčce" pro vypalování DPF, když se utrhne dojde ucpání DPF filtru a je nutná výměna nebo čištění DPF filtru (také se na mém voze stalo).
Dalším problémem je mizerná antikorozní ochrana, v roce 2020 jsem musel vyvařovat levý blatník ve spodní části, pravý byl také dost načatý, ale díra v něm ještě nebyla. Silně hnije v zadní části korby, v zadních podběhách byl lak tak mizerný, že šel odfouknout kompresorem. Prahy překvapivě drží i přes to, že jsou dost pomačkané od pařezů a kamenů. Stejně tak rám vypadal celkem v pořádku.
Jinak na silnici je to hodně pohodlné auto (na pick-up), předchozí majitel nyní používá Toyotu Hilux (2.4 euro6) a nadává na ní kudy chodí, je prý extrémně nepohodlná a při jízdě líná (nejede). Od doby kdy přešel na Hilux si stěžuje na bolesti zad. Jediné co chválí jsou schopnosti v terénu, projede více než Ranger (aby ne, když má uzávěrku zadního diferenciálu, na rozdíl od Rangera). Jiný známý zase Hiluxe (2.5 euro5) doma trpěl jen do té doby, dokud lovil převážně kolem baráku, když začal dojíždět do honitby 30km, Hiluxe prodal a pořídil Rangera 3.2 model 2012-2016.
Re: FORD RANGER
Ford Ranger 2.2 s manuálem rok výroby 2014 (186000 km) vlastním od r. 2019 a 170000km.
Před tím bylo používáno jako služební pro práci v lese, takže má v terénu něco najezděno.
Jsou s ním dva hlavní problémy. A to mizerně provedená elektroinstalace na spodku karoserie.
Kabely od snímačů otáček kol vedou tak na ráně, že na mém konkrétním voze bylo každé kolo minimálně 2x opravováno předchozím majitelem (jezdil v terénu opravdu hodně). Jednou se dokonce měnily komplet kabely pro všechna kola. Kabel k zadnímu kolu jsme opravoval i já a to si dávám pozor abych přes žádné klacky nejezdil. Stejně tak na ráně je i kabel k přídavné "svíčce" pro vypalování DPF, když se utrhne dojde ucpání DPF filtru a je nutná výměna nebo čištění DPF filtru (také se na mém voze stalo).
Dalším problémem je mizerná antikorozní ochrana, v roce 2020 jsem musel vyvařovat levý blatník ve spodní části, pravý byl také dost načatý, ale díra v něm ještě nebyla. Silně hnije v zadní části korby, v zadních podběhách byl lak tak mizerný, že šel odfouknout kompresorem. Prahy překvapivě drží i přes to, že jsou dost pomačkané od pařezů a kamenů. Stejně tak rám vypadal celkem v pořádku.
Jinak na silnici je to hodně pohodlné auto (na pick-up), předchozí majitel nyní používá Toyotu Hilux (2.4 euro6) a nadává na ní kudy chodí, je prý extrémně nepohodlná a při jízdě líná (nejede). Od doby kdy přešel na Hilux si stěžuje na bolesti zad. Jediné co chválí jsou schopnosti v terénu, projede více než Ranger (aby ne, když má uzávěrku zadního diferenciálu, na rozdíl od Rangera). Jiný známý zase Hiluxe (2.5 euro5) doma trpěl jen do té doby, dokud lovil převážně kolem baráku, když začal dojíždět do honitby 30km, Hiluxe prodal a pořídil Rangera 3.2 model 2012-2016.
Před tím bylo používáno jako služební pro práci v lese, takže má v terénu něco najezděno.
Jsou s ním dva hlavní problémy. A to mizerně provedená elektroinstalace na spodku karoserie.
Kabely od snímačů otáček kol vedou tak na ráně, že na mém konkrétním voze bylo každé kolo minimálně 2x opravováno předchozím majitelem (jezdil v terénu opravdu hodně). Jednou se dokonce měnily komplet kabely pro všechna kola. Kabel k zadnímu kolu jsme opravoval i já a to si dávám pozor abych přes žádné klacky nejezdil. Stejně tak na ráně je i kabel k přídavné "svíčce" pro vypalování DPF, když se utrhne dojde ucpání DPF filtru a je nutná výměna nebo čištění DPF filtru (také se na mém voze stalo).
Dalším problémem je mizerná antikorozní ochrana, v roce 2020 jsem musel vyvařovat levý blatník ve spodní části, pravý byl také dost načatý, ale díra v něm ještě nebyla. Silně hnije v zadní části korby, v zadních podběhách byl lak tak mizerný, že šel odfouknout kompresorem. Prahy překvapivě drží i přes to, že jsou dost pomačkané od pařezů a kamenů. Stejně tak rám vypadal celkem v pořádku.
Jinak na silnici je to hodně pohodlné auto (na pick-up), předchozí majitel nyní používá Toyotu Hilux (2.4 euro6) a nadává na ní kudy chodí, je prý extrémně nepohodlná a při jízdě líná (nejede). Od doby kdy přešel na Hilux si stěžuje na bolesti zad. Jediné co chválí jsou schopnosti v terénu, projede více než Ranger (aby ne, když má uzávěrku zadního diferenciálu, na rozdíl od Rangera). Jiný známý zase Hiluxe (2.5 euro5) doma trpěl jen do té doby, dokud lovil převážně kolem baráku, když začal dojíždět do honitby 30km, Hiluxe prodal a pořídil Rangera 3.2 model 2012-2016.
Re: FORD RANGER
Mám F R Wildtrak 3,2 /2017 v automatu a za mě spokojenost, souhlasím, že ochrana podvozku by mohla být lepší,..., ale kdo je dokonalý. Na zimu jsem pořídil řetězy a zatím mě nikdy v terénu nezklamaly. Zamrzá mi roleta na korbě i přes nápis Moutain top, asi v Jižní Africe, kde je to údajně vyrobeno nemají potřebu řešit sníh a mráz?!
Zato nezávislé topení a vyhřívaná sedačka jsou úžasné. Měnil jsem zatím jen přední brzdové kotouče, adblue jednotku, přední pružiny a silentbloky.

Re: FORD RANGER
Ford Ranger Wildtrak s motorem 3.2L Duratorg-TDCi Diese, v plné výbavě s automatem. Je to terénní nákladní automobil N1G, není to chalupářské auto s pohonem 4x4 pro slečinky. Koupil jsem ho nový v Německu, nechal jsem místo rolety namontovat hardtop/boudu a zaplechvat podvozek do terénu. Po třech letech provozu si na nic nemohu stěžovat. Má menší spotřebu než-li předchozí Nisan Navara. Závěs má na 3,5t; kolmé zatížení 225kg, takže s odvozem ulovené zvěře namám problém a pes na korbě v přepravní kleci je také spokojený. Na zasněženém terénu v traktorové koleji nemám problém táhnout vozejk s více než-li dvouma tunama cukrové řepy. Podmínkou je mít odpovídající pneu do terénu, lopatu a popřípadě i řetězy. Ochrana spodku i rámu proti korozi je nastříkaná voskem a zatím žádná koroze není vidět.
-
- Pravidelný diskutér
- Příspěvky: 305
- Registrován: pon 11.4.2011, 21:32
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORD RANGER
Už desítky let funguje reklamní slogan: Fordem tam a vlakem zpátky. A ono to tak často je. Ve svém okolí mám dva kamarády kteří si v r. 2019/20 koupili Ford Ranger Wildtrak 3,2L. Ne že by s nimi nějak moc najeli. První byl jaxi-taxi spokojený, dokud letos nevyjel na dovolenou do Italie. Na zpáteční cestě v Rakousku se mu rozpadla automatická převodovka a tak ho domů dovezli na vozíku. ( Tahala ho Toyta HiLux 2,8L. ) Druhý kamarád má stále drobné, ale časté poruchy, hlavně má problémy s elektrikou. Pětiválec 3,2L TDi není zrovna ten nejpovedenější fordův motor. Žere a nejede. Pick Up jako takový, obecně vzato, je auto pro práci : zemědělci, dřevorubci, řemeslníci ho berou jako dělníka. Lesočeši Ford Wildtrak pro jistotu ve větším množství nekupují. Tvrdit o Fordu Ranger Wildtrak že je to 100% OffRoad je úsměvné. Nemá stálý pohon 4x4, pouze může připojit předek na kluzkém povchu, nemá mezinápravový diferenciál, nemá mechanické uzávěrky . Obecně v terénu mají na průchodnost zásadní vliv pneumatiky. ( i ta Dacia Duster 4x4 je v bahnitých lesních cestách, na dobrých gumách, rovnocenným partnerem pro Forda. Je lehčí a kratší ) Na „špalkách“ se zase špatně jezdí po silnicích a dálnicích. Když má majitel Wildtraku ze svého PickUpu dobrý pocit, spokojené a namasírované ego, tak je to O.K.