Re: Škatule, škatule, hejbejte se ...
Napsal: úte 12.4.2016, 9:18
msoukup> já nevím, čistě marketingem jsem se zabýval jen nějakých 5 let. To co píšeš by ale sedělo spíše na klasickou firmu, kterou vlastní nějaký akcionář za účelem zhodnocení svých aktiv a myslivec je klasický zákazník.
V případě ČMMJ je to trochu složitější. Je to sdružení myslivců, které je založeno z důvodu servisu a ochrany jejich zájmů. Jinými slovy myslivec je tu jak zákazník, tak i akcionář. Ten aparát je tam jen kvůli funkci. Takže se jen můžu ptát, zda jako akcionář jsem dostal to, co jsem si jako zákazník zaplatil. Co mne může zajímat je hospodaření s mým vkladem, zda za to mohu dostat více a pokud jsou mé prostředky využívány efektivně a přesto nejsem spokojený, musím asi přitlačit na pilu a zvýšit vklad. Jestli ale nejsem spokojen s výsledkem a mé prostředky byly využity zcela neefektivně, pak si musím udělat pořádek v tom aparátu. No a tady narážíme na to, co jsem už psal a to je zastupitelská demokracie. ČMMJ může samozřejmě vyvinout aktivity směrem s cílem podpořit ten nabízený servis. To také dělá formou organizace zkoušek adeptů, psů a pod. i pro nečleny. Ti nečlenové by ale měli uhradit jen náklady s tím spojené. Ten profit pro členy je samotná myslivost, ne finance. Taktéž Halali. Tu si založila v podstatě skupina myslivců prostřednictvím ČMMJ jako servis pro sebe. Taková vzájemnost. A je to zase jen čistě na myslivost, žádné generování finančních zisků. To by se musela Halali začít chovat jako komerční pojišťovna a pokud by tak učinila, zřejmě by pojištění už nebylo za těch 250,- (reklamy, zisk a pod. to navýší). Takže je to spíše si sednout a diskutovat. Tady je fakt málo prostoru.
Kritizuješ chování Halali, že odmítla pojistné plnění, že si zaplatila antireklamu. Už jsem to tu napsal v čem zřejmě spočíval problém. Ten člověk skutečně tu pojistku asi neměl. On zaplatil pokladníkovi a tím považoval věc za vyřízenou. Zda vše proběhlo v pořádku, k tomu si dokument neobstaral. No a kdyby pojišťovna přistoupila i přesto k plnění, vytvoří precedens a pak se na pojištění každý vykašle.
Jsou tu zmiňovány koncepce, strategie, taktiky, že ČMMJ nemá cíl. Co je cílem myslivosti? Mít tu zvěř se zachováním druhů, v počtu zaručujícím kvalitní reprodukci avšak nevytvářejícím nadměrné škody. Zvěř ve vhodném pohlavním poměru v dobré kondici a konstituci. Tohle by měl být zájem nejen myslivců, ale státu a všech občanů. To, že se o to stará člověk s nějakou kvalifikací, myslivec, tak mu za to náleží odměna duchovní a i materiální ve formě práva přivlastnit si přebytky. No a teď můžeme vytvářet strategie, jak tohle zajistit. První, co mne napadá je odříznout od myslivosti všechny, kteří plně neakceptují tyto cíle. No a tímto se to začíná rozpadat do tak složitého problému (zejména vytvořením nepřátel různých druhů), že tady si dovolím skončit.
V případě ČMMJ je to trochu složitější. Je to sdružení myslivců, které je založeno z důvodu servisu a ochrany jejich zájmů. Jinými slovy myslivec je tu jak zákazník, tak i akcionář. Ten aparát je tam jen kvůli funkci. Takže se jen můžu ptát, zda jako akcionář jsem dostal to, co jsem si jako zákazník zaplatil. Co mne může zajímat je hospodaření s mým vkladem, zda za to mohu dostat více a pokud jsou mé prostředky využívány efektivně a přesto nejsem spokojený, musím asi přitlačit na pilu a zvýšit vklad. Jestli ale nejsem spokojen s výsledkem a mé prostředky byly využity zcela neefektivně, pak si musím udělat pořádek v tom aparátu. No a tady narážíme na to, co jsem už psal a to je zastupitelská demokracie. ČMMJ může samozřejmě vyvinout aktivity směrem s cílem podpořit ten nabízený servis. To také dělá formou organizace zkoušek adeptů, psů a pod. i pro nečleny. Ti nečlenové by ale měli uhradit jen náklady s tím spojené. Ten profit pro členy je samotná myslivost, ne finance. Taktéž Halali. Tu si založila v podstatě skupina myslivců prostřednictvím ČMMJ jako servis pro sebe. Taková vzájemnost. A je to zase jen čistě na myslivost, žádné generování finančních zisků. To by se musela Halali začít chovat jako komerční pojišťovna a pokud by tak učinila, zřejmě by pojištění už nebylo za těch 250,- (reklamy, zisk a pod. to navýší). Takže je to spíše si sednout a diskutovat. Tady je fakt málo prostoru.
Kritizuješ chování Halali, že odmítla pojistné plnění, že si zaplatila antireklamu. Už jsem to tu napsal v čem zřejmě spočíval problém. Ten člověk skutečně tu pojistku asi neměl. On zaplatil pokladníkovi a tím považoval věc za vyřízenou. Zda vše proběhlo v pořádku, k tomu si dokument neobstaral. No a kdyby pojišťovna přistoupila i přesto k plnění, vytvoří precedens a pak se na pojištění každý vykašle.
Jsou tu zmiňovány koncepce, strategie, taktiky, že ČMMJ nemá cíl. Co je cílem myslivosti? Mít tu zvěř se zachováním druhů, v počtu zaručujícím kvalitní reprodukci avšak nevytvářejícím nadměrné škody. Zvěř ve vhodném pohlavním poměru v dobré kondici a konstituci. Tohle by měl být zájem nejen myslivců, ale státu a všech občanů. To, že se o to stará člověk s nějakou kvalifikací, myslivec, tak mu za to náleží odměna duchovní a i materiální ve formě práva přivlastnit si přebytky. No a teď můžeme vytvářet strategie, jak tohle zajistit. První, co mne napadá je odříznout od myslivosti všechny, kteří plně neakceptují tyto cíle. No a tímto se to začíná rozpadat do tak složitého problému (zejména vytvořením nepřátel různých druhů), že tady si dovolím skončit.