Je to tak. Předělávka by byla složitá, nikoliv však nemožná. Měl jsem to svého času v hlavě a chtěl to nějak řešit i s výměnou za titanový (odlehčený) úderník. Blbé je, že tam úderník nepasuje z M98 (dnes jsou k mání custom titan odlehčené kity), nedal by se upravit, ale musel dělat nový z plného.
Směr jištění je daný
1) tvarem úderníku - jeho vybráním pro vačku pojistné páky,
2) návazně tvarem pojistné páky- tedy umístěním půlměsíc vačky, která stahuje úderník vzad při zajištění a při odjištění ho pokládá na nosed přes páky na "podepřenou" spoušť. - velmi bezpečná verze pojistného ústrojí systémově převzata už ze systému M98 a jeho předchůdců, která zajišťuje přímo úderník, nikoliv jen spoušťové páky - tak jako u všech klonů pozdějších CZ. Dnes se k této podmínce zabezpečení zase vrací mauser, sauer apod.
3) tvarem vnitřního "závitu" pojistné páčky, který při zajištění blokuje pohyb závěru- na závěru je pro něj vybroušena ploška.
jak psal Pufr - vše předělat zrcadlově proti chodu v páčce a nový úderník pro ni s nekolizním vybráním pro vačku - nevím proč to tak Galaš rovnou neudělal, ale asi to nějaký důvod mělo - blbý nebyl


Dám tip - v terénu jsem měl vždy polohu páčky naplno zajištěno - v krajní poloze - na posedu jsem měl páčku v mezi poloze kolmo vzhůru vůči závěru - pak už je ten pohyb pohotovější a rychlejší - taková obdoba moderních matic recknagel - při střední poloze páčky, kdy netřeba blokovat pohyb závěru. Odjišťoval jsem palcem pravé ruky, hned ještě než jsem lícil.
Ale dá se sedět na uzavřeném posedu s flintou v klíně a mít odjištěno s lehce zvedlou klikou. Takto běžně známý nosí a sedí se ZKK. Tam je pojistka hlučná vždy a dost těžko se ladí...

Já teď budu mít klasickou křídlomatici M98 takže se s tím musím taky nějak popasovat - časem dám tu Recknagel, když by mě to štvalo.