Re: Myslivecké tradice (především mluva) a jejich dodržování
Napsal: čtv 06.1.2011, 12:09
Sakra to se nám to tu rozjelo.
Už jsem na tom jako kasari, než se sem dostanu, tak přibydou 3 stránky
Tradice samozřejmě nejsou myslivost, ale tradice prostupují celou myslivostí. Dobrý myslivec vybere nejslabší kus v tlupě, protože se řídí pravidly selekčního odstřelu, protože loví abych choval a neloví největší kus, aby si ho strčil do mrazáku. Dobrý myslivec nestřílí na kohouta- pěšáka, na hon přijde včas a pěkně po myslivecku oblečen a s čistými gumovkami. Dobrý myslivec nekecá v hospodě co pro zvěř udělal, ale do hospody přijde až poté, co zavezl krmení a zaparkoval traktor do stodoly. To je myslivost prostoupená tradicemi. I v té hospodě pije levou rukou, věren tradici hříšné pravačky Huberta, než se stal svatým. Ale dělá to sám a dobrovolně, protože ho to baví, protože tomu věří a protože se o tom chce dozvědět víc.
Já rozdíl mezi lovcem a myslivcem vidím v tom, že myslivec je prakticky denně v kontaktu se svým revírem, je členem nějakého MS nebo HS a myslivosti se věnuje prakticky celoročně. Lovec není členem MS, nemá svůj revír, lovům se věnuje víceméně v určité době, poplatkově nebo na pozvání, po zbytek roku se věnuje jiným koníčkům nebo zaměstnání. Prostě každému podle jeho ctěné libosti. Všechno je v lidech. Z nikoho neudělá myslivce to, že pije levou rukou nebo nosí tralaláček. Z nikoho neudělá lovce, když si koupí hi-tech oblečení a výkonnou ultrapřesnou kulovnici. Myslivec může být dobrým lovcem a z lovce se časem může stát dobrý myslivec. Ta hranice je velmi tenká a každý nechť si sám uvědomí, na které straně hranice stojí nebo chce stát.
Na zlepšení obrazu myslivosti musíme zapracovat všichni, kolektivně i individuelně. Chováním, vystupováním na veřejnosti i v přírodě. Večer u televize kde kdo nadává na myslivce, značně masírován médii, ale pak si jde koupit lístek na myslivecký ples, protože se tam dobře nají zvěřiny a ještě vyhraje něco v tombole. Když vyhraje kus zvěřiny, přijde požádat místního myslivce, aby mu ten kus rozdělal, protože už teď mu tečou sliny. Pokrytci jsou na obou stranách.


Tradice samozřejmě nejsou myslivost, ale tradice prostupují celou myslivostí. Dobrý myslivec vybere nejslabší kus v tlupě, protože se řídí pravidly selekčního odstřelu, protože loví abych choval a neloví největší kus, aby si ho strčil do mrazáku. Dobrý myslivec nestřílí na kohouta- pěšáka, na hon přijde včas a pěkně po myslivecku oblečen a s čistými gumovkami. Dobrý myslivec nekecá v hospodě co pro zvěř udělal, ale do hospody přijde až poté, co zavezl krmení a zaparkoval traktor do stodoly. To je myslivost prostoupená tradicemi. I v té hospodě pije levou rukou, věren tradici hříšné pravačky Huberta, než se stal svatým. Ale dělá to sám a dobrovolně, protože ho to baví, protože tomu věří a protože se o tom chce dozvědět víc.
Já rozdíl mezi lovcem a myslivcem vidím v tom, že myslivec je prakticky denně v kontaktu se svým revírem, je členem nějakého MS nebo HS a myslivosti se věnuje prakticky celoročně. Lovec není členem MS, nemá svůj revír, lovům se věnuje víceméně v určité době, poplatkově nebo na pozvání, po zbytek roku se věnuje jiným koníčkům nebo zaměstnání. Prostě každému podle jeho ctěné libosti. Všechno je v lidech. Z nikoho neudělá myslivce to, že pije levou rukou nebo nosí tralaláček. Z nikoho neudělá lovce, když si koupí hi-tech oblečení a výkonnou ultrapřesnou kulovnici. Myslivec může být dobrým lovcem a z lovce se časem může stát dobrý myslivec. Ta hranice je velmi tenká a každý nechť si sám uvědomí, na které straně hranice stojí nebo chce stát.
Na zlepšení obrazu myslivosti musíme zapracovat všichni, kolektivně i individuelně. Chováním, vystupováním na veřejnosti i v přírodě. Večer u televize kde kdo nadává na myslivce, značně masírován médii, ale pak si jde koupit lístek na myslivecký ples, protože se tam dobře nají zvěřiny a ještě vyhraje něco v tombole. Když vyhraje kus zvěřiny, přijde požádat místního myslivce, aby mu ten kus rozdělal, protože už teď mu tečou sliny. Pokrytci jsou na obou stranách.