jak přebíjet střelivo
.22 Hornet
Zdravim,
vie niekto aky prach pouziva S&B do .22Hornet? Ja skusam laborovat AC 1680, ale nezhori vsetok prach, so ziadnou laboraciou, ani s minimalno. Rozobral som original S&B a je tam 8,2 grain prachu, ale AC 1680 to absolutne nie je.
vie niekto aky prach pouziva S&B do .22Hornet? Ja skusam laborovat AC 1680, ale nezhori vsetok prach, so ziadnou laboraciou, ani s minimalno. Rozobral som original S&B a je tam 8,2 grain prachu, ale AC 1680 to absolutne nie je.
Tu?ím, že Lovex S-040. Chvilku po revoluci se dal sehnat v takových válcových dózách s kartónovým plá?těm a plechovými čely.
22Hornet je na rozhraní pistolových a puškových prachů - hodí se pro něj většinou prach určený pro 30Carbine - všechny ty "110" (H110; N110 ....)
Celkem dobře mi fungoval AAc 5744, ale nehnal jsem se teda za ?pičkovým výkonem
22Hornet je na rozhraní pistolových a puškových prachů - hodí se pro něj většinou prach určený pro 30Carbine - všechny ty "110" (H110; N110 ....)
Celkem dobře mi fungoval AAc 5744, ale nehnal jsem se teda za ?pičkovým výkonem
Martin
Zdravim,
pri kalibrovani nabojnice na full lenght, mazete aj vnutornu stranu krcku nabojnice? trn pri pohybe paky lisu spat do dolnej uvrate sa mi zda, ze ma velmi silne trenie, moze sa skor opotrebovat? Alebo je ten material oproti makkemu materialu medenej nabojnice dlho odolny? Mne sa este aj zda, ze pri tom pohybe vznika taky silny tah, ze mierne sa aj celkova dlzka nabojnice /alebo, mozno, ze len krcu a prech. kuzela/ natiahne o nejaku tu desatinku milimetra.
pri kalibrovani nabojnice na full lenght, mazete aj vnutornu stranu krcku nabojnice? trn pri pohybe paky lisu spat do dolnej uvrate sa mi zda, ze ma velmi silne trenie, moze sa skor opotrebovat? Alebo je ten material oproti makkemu materialu medenej nabojnice dlho odolny? Mne sa este aj zda, ze pri tom pohybe vznika taky silny tah, ze mierne sa aj celkova dlzka nabojnice /alebo, mozno, ze len krcu a prech. kuzela/ natiahne o nejaku tu desatinku milimetra.
...má pravdu, používám stejný postup, při nedostatečném namazání je větší pravděpodobnost, že se vytrhne nábojnice z dr?áku a zůstane v matrici...já to pak odvrtávám v soustruhu, není to nic příjemného, hlavně když se spěchá...(když se zase přema?e, tak se bortí přechodový ku?el a nevypadá ta nábojnice pěkně...ale po výstřelu se to srovná...)WetDog4 píše:Klasický postup je s lubrikovaným krčkem i uvnitř (nábojnice se lépe a pravidelněji tváří než nasucho), ALE musíš se pak toho maziva zbavit - teprve po kalibraci dát nábojnice čistit (jinak mazivo negativně ovlivní výtahovou sílu střely). takže "občas" kalibruju taky nasucho


Nerozumím otázce, pokud nábojnice není poškozena, tak mě to nikdy nezajímalo, je důležitější se zajímat se o kvalitu Použitých střel (vč.rozdílu hmotnosti... u S&B to je nezbytné...), nešli o rozdíl hmotnosti překalibrovaných nábojnic...carcus píše:Zdravim,
aka je podla Vas pripustna diferencia rozdielu hmotnosti nabojnic? napr. 7x64 , uz skalibrovane , odzapalkovane a vycistene od karbonu.

- Shiva
- Expert na zbrane
- Příspěvky: 1170
- Registrován: pon 25.9.2006, 10:41
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nabojnice vyperes, odzapalkujes, vystruzis tu kapsicku po zapalce, pak vsechny nabojnice zkratis na stejnou delku, sraziz hrany zevnitr i zvenku.
Pak je prevazis a v pripade ze puze krkckujes, tak je rozdelis tak aby se vahove nelisili vic jak 3%. (teda zalezi jak presne chces strilet a jak presne a peclive delas vsechny ostatni operace.
Logicky vzato, pokud mas vsechny vnejsi miry stejne (delku, vnejsi obvod krcku i nabojnice, vystruzenou zapalku) a nabojnice se lisi vahove, tak to znamena jen jedno. a to je, silnejsi material. coz ma za nasledek dve veci
1. u tezsi nabojnice (silnejsi material) mensi prostor na prach.
2. pri krckovani pouze zvenku bushingem (bez expander ball) jinou vytahovaci silu.
v obou pripadech bude jina ustova rychlost.
Pak je prevazis a v pripade ze puze krkckujes, tak je rozdelis tak aby se vahove nelisili vic jak 3%. (teda zalezi jak presne chces strilet a jak presne a peclive delas vsechny ostatni operace.
Logicky vzato, pokud mas vsechny vnejsi miry stejne (delku, vnejsi obvod krcku i nabojnice, vystruzenou zapalku) a nabojnice se lisi vahove, tak to znamena jen jedno. a to je, silnejsi material. coz ma za nasledek dve veci
1. u tezsi nabojnice (silnejsi material) mensi prostor na prach.
2. pri krckovani pouze zvenku bushingem (bez expander ball) jinou vytahovaci silu.
v obou pripadech bude jina ustova rychlost.
Nepište soukromé zprávy, pište na mail: lovectvi@sniper.cz
- Shiva
- Expert na zbrane
- Příspěvky: 1170
- Registrován: pon 25.9.2006, 10:41
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Myslim si ze to je rozumny pristup. Nema cenu se honit za zlepseni presnosti o par procent za cenu prace a casu jez tomu zlepseni neni adekvatni (teda pro lovecke a myslivecke potreby).
Ja osbobne kalibruji FL matrici pokazde, ale je to custom made matrice, ktera je udelane podle komory, takze nekalibruje jako std. FL matrice ale pouze par setin.
Ja osbobne kalibruji FL matrici pokazde, ale je to custom made matrice, ktera je udelane podle komory, takze nekalibruje jako std. FL matrice ale pouze par setin.
Nepište soukromé zprávy, pište na mail: lovectvi@sniper.cz
Přebíjecí nářadí a lisy
Nikdy jsem nepřebíjel, ale rád bych to časem zkusil, tak postupně sháním informace. Jsou nějaké rozdíly v lisech např. LEE, Hornady, Dillon, RCSB? 3-5 děr? Dají se použít všechny jak na pistol., tak i na puškové střelivo (popř. brok.)? A co váhy? Digitální, mechanické nebo ty jejich dávkovače? Jsou stejně přesné digit i mechanické? Četl jsem tady o chytré knize o přebíjení, ale nikde jsem ji neviděl v nabídce. Kde ji prodávají?
Lovu zdar.
Lovu zdar.

Sauer 202 Alaska 300WM, Zeiss VD 6-24x56, Leica Geovid 15*56,Nikon D300 a popelníky