Malý münsterlander na naháňky

Pejskové a jejich výcvik
Odpovědět
Libor.ondracek
Nový návštěvník
Příspěvky: 2
Registrován: ned 28.11.2021, 22:23

Malý münsterlander na naháňky

Příspěvek od Libor.ondracek »

Zdravím, jak to je s využitím MMO na naháňku na černou? Výškový limit snad jako jediný z běžnějších ohařů splňuje, ale je to pořád ohař... Na internetu jsem se nic kloudného nedočetl, někdo tvrdí, že to možné je a někdo zase, že ne. Faktem je, že v Německu se na černou tento pes využívá celkem dost, i když je to ohař. Ještě by se asi hodilo říct, že jsem začátečník a šlo by o mého prvního psa, takže je pro mě důležitá hlavně všestrannost. Předem děkuji za odpověď.
ondrush
Nový návštěvník
Příspěvky: 37
Registrován: úte 14.1.2020, 19:00

Re: Malý münsterlander na naháňky

Příspěvek od ondrush »

legalne moze byt pouzivany na cokolvek okrem zveri srncej (takze na cokolvek), problem je akurat s loveckym upotrebenim, kedze napriek tomu, ze to legalne je, tak skusky sa pre nich nevyhlasuju (v propozicich byva nieco ako "vyjma oharu", aspon to mi vsetci tvrdia). taky pes sa teda nemoze pocitat do zakonneho limitu poctu psov pre sparkatu zver, jeho pouzitie to ale neobmedzuje
Uživatelský avatar
tonny
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 402
Registrován: úte 29.11.2011, 10:49
Bydliště: Břeclav

Re: Malý münsterlander na naháňky

Příspěvek od tonny »

Měl jsem dva, prvního mi přejelo po roce auto a druhý byl 14 let nejlepší kamarád. Je to o přístupu a o štěstí, na jakou "osobnost" při výběru narazíš, to platí všeobecně.
Vyloženě naháňky jsem neabsolvoval, bývalo to v oboře a ulovilo se třeba 10 zajíců, nějací bažanti a 10-20 prasat. Měl jsem o psa obavu, tak jsem ho měl raději na dohled. Jinak by určitě fungoval jak i další plemena.