FORD RANGER

Vše o teréních vozidlech pro využití v myslivosti
Odpovědět
Kerberos
Nový návštěvník
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 11.2.2016, 16:21

FORD RANGER

Příspěvek od Kerberos » stř 29.4.2020, 7:18

Kdo má nějaké zkušenosti s Fordem Ranger, je lepší 2.2 - 3.2, nebo nový Raptor?
pufr
Moderátor
Příspěvky: 2471
Registrován: ned 10.2.2008, 20:04
Bydliště: Kousek západně od Prahy

Re: FORD RANGER

Příspěvek od pufr » pát 15.5.2020, 19:12

S novými Ford Ranger mám jen takovou celkem komickou zkušenost, že ta auta přestala umět jezdit terénem. Opakovaně se mi stalo, že když jsem požádal některého ze dvou vlastníků nového Forda, aby něco třeba jen po poli někam zavezl, tak jsem zjistil, že ani na zaseté pole ta novoučká auta zajet neumí.
Prostě jejich srdce už není Ofroadové, je spíš "městské" a zjevně to působí i na majitele ... :)
(i ty plasty, které vpředu omezují nájezdový úhel jsou pro ofroad pickap divné, řekněme nepraktické ... :? )
Pufr
Uživatelský avatar
suhl
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 206
Registrován: stř 29.5.2013, 11:21

Re: FORD RANGER

Příspěvek od suhl » čtv 30.7.2020, 22:14

Mám zkušenosti jen s 2.2 6ti kvalt. man. prevodovka (2 auta, obě od nového) prijde mi, že si ta prevodovka s motorem nerozumi, subjektivně strašně dlouhé kvalty, tvrdá spojka. U prvniho padnul motor (uznána zaruka) v 56tis. a to měl zimní prihrivani motor. oleje. Druhý lepší, ale je to do lesa fakt velký.
3.2 je prý lepší motorizace i sladění agregatu s převodovkou.
Pro mne nej pickup je Hilux r.v. 2009.
Steyr Mannlicher mod. M 8x57 JS
Mannlicher Schoenauer 8,2x56 MS.
lovec
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1529
Registrován: pon 25.9.2006, 16:07
Bydliště: SK

Re: FORD RANGER

Příspěvek od lovec » pát 31.7.2020, 8:14

Kerberos píše:
stř 29.4.2020, 7:18
Kdo má nějaké zkušenosti s Fordem Ranger, je lepší 2.2 - 3.2, nebo nový Raptor?
Raptor je aj napriek iba 2-litrovému motoru úplne iné zvieratko, s parametrami 213k/500Nm je výkonnejší ako 3,2. Aj vďaka 10-kvaltovému automatu má lepšie dynamické vlastnosti ako so starým päťvalcovým 3,2. O spotrebe ani nehovoriac. O 5cm vyššia svetlá výška oproti bežnému Rangeru, tuším o 15cm širší rozchod, vyšší podvozok a v neposlednom rade zásadne väčšie kolesá, ca. 30" vs. 32", to je v praxi veľký rozdiel.
Bežný Ranger je taký šedý priemer, Raptor je podstatne schopnejšie auto.
Pre mňa je najväčším mínusom archaický pohon 4x4 s priraditeľnou prednou nápravou.

Jazdil som a viezol som sa iba na bežnom Rangeri, takže o Raptore mám len sprostredkované info. Každopádne by moja voľba bol niektorý z posledných Amarokov V6 so stálym 4x4, alebo X-Klasse v obdobnej konfigurácii, ktorý má navyše redukciu. Obidva nemecké pickupy sú vďaka motorizácii, automatom a systému pohonu v reále podstatne presvedčivejšie ako klasická japonská produkcia, aj na ceste, aj v teréne. Žiaľ, boli podstatne drahšie, ja si však myslím, že oprávnene.

Nový Amarok má vzniknúť spolu s novým Rangerom, môj predpoklad je taký, že to bude citeľne horší Amarok, ale lepší Ranger. Škoda. A X-Klasse zostane zrejme bez nasledovníka.

Hilux sa mi páčil pred rokmi, keď nebolo prakticky iných alternatív, len výber z obligátnej ponuky Hilux, Navara, L-200 a D-Max (nehovoriac o zázrakoch typu starý Ranger, Mazda BT a neviem aké ďalšie klony...). S príchodom Navary 3,0 V6 sa ukázala totálna motorická impotencia vtedajších japonských pickupov v plnej nahote. So 7-stupňovým automatom to oproti typickej konkurencii išlo lepšie o dva rády, a to aj v teréne. Skvelú verziu zabili emisné obmedzenia.
Zo súčasných nových pickupov by bola moja subjektívna voľba nové Isuzu D-Max - kvôli cene, Mitsu L-200 kvôli systému 4x4,s automatom. Ranger Raptor ako najschopnejší zo súčasnej ponuky.
Z ojazdených bez debaty Amarok V6 so stálym 4x4 a automatom. Ale to sú moje špecifické preferencie.

Všetko záleží od typu revíru, či sa do tamojších podmienok takýto pickup vôbec zmestí... Samozrejme, voľba je ako vždy závislá aj od vyčlenenej sumy.
9,3x62mm, .300 Winchester Magnum, 7mm Remington Magnum, 7mm-08 Remington, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70
Every Shot Counts
Uživatelský avatar
Šumavák
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: pát 20.6.2014, 20:18

Re: FORD RANGER

Příspěvek od Šumavák » sob 01.8.2020, 8:39

Normální Ford Ranger (s Raptorem nemám zkušenosti) se podle mého názoru z řady současných terénních pickupů v podstatě ničím zásadním nevymyká. Souhlasím s lovcem, že použitý klasický systém pohonu 4x4 s přiřaditelnou přední nápravou, který lze používat jen na nezpevněném povrchu, je v dnešní době a podmínkách střední Evropy zastaralou koncepcí, protože např. jízda s nenaloženým pickupem po asfaltové silnici za mokra (případně s občasným flekem sněhu či náledí) a hnanou pouze zadní nápravou, opravdu není nic moc, navíc komfortní to není ani za sucha. V tomto ohledu je o několik řádů lepší jízda s VW Amarok se stálým 4x4 pohonem 4motion, nebo s Mitsubishi L200, kde je uzamykatelný mezinápravový diferenciál, takže s pohonem 4x4 lze rovněž trvale jezdit i po asfaltu. A ostatní v ČR dostupné pickupy? Isuzu D-Max má nejnižší cenu, ale opět klasický pohon 4x4 a myslím, že ani nemá uzávěrku diferenciálu zadní nápravy. Toyota Hilux, mnohými považovaná za etalon terénního picupu, má také klasický 4x4 (ačkoliv si nejsem jistý, jestli nejnovější model nemá mezinápravový samosvorný diferenciál jako Landcruiser), Nissan Navara má také klasický 4x4, akorát má vzadu víceprvkové zavěšení nápravy, takže prázdný tolik neodskakuje. Ford Ranger Raptor by měl představovat TOP ohledně komfortu podvozku, ale pohon 4x4 má myslím také klasický a navíc výrazně sníženou nosnost. Ještě se tu dají koupit Jeep Wrangler Gladiator, nebo Dodge RAM, ale ty jsem pouze viděl, žádné zkušenosti s nimi nemám. Až mi doslouží současný lesní stroj, tak se spolu ve "výběrovém řízení" s největší pravděpodobností utkají VW Amarok 4motion s Mitsubishi L200. :)
losthorizon
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 120
Registrován: ned 22.11.2009, 20:26

Re: FORD RANGER

Příspěvek od losthorizon » sob 01.8.2020, 9:08

Se všemi předchozími příspěvky lze v zásadě jen souhlasit. Snad bych jen doplnil, že v případě, kdy bude hodnotícím kriteriem těžká práce v terénu a k tomu odpovídající spolehlivost a výdrž, pak ten shora zmíněný "etalon" (Toyota Hilux, zejména model uvedený Suhlem) etalonem je. Mám osobní zkušenost (tj. ta auta znám včetně podmínek, ve kterých se pohybovala) s několika pickupy různých značek, které byly vystavené velmi těžké práci v terénu a jediné, které přežilo byla Toyota - tu pro mě překvapivě následuje L200, ale ve stavu výrazně zuboženějším :-) Navara, Ranger ani D-Max nevydrželi. Současně dodávám, že Amarok mezi těmi uvedenými pracanty nebyl, takže si netroufám odhadovat jeho případnou výdrž, ale považuji jej za velice schopné auto a například jízdními vlastnostmi ostatní dle mého názoru převyšuje.
Uživatelský avatar
Šumavák
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: pát 20.6.2014, 20:18

Re: FORD Ranger & další terénní pickupy

Příspěvek od Šumavák » pon 03.8.2020, 18:37

Jak to tak čtu, tvé zkušenosti se v podstatě shodují s dojmy lidí, kteří nějakou dobu působili v různých mimoevropských zemích, kde je asfaltová silnice takřka výjimečným luxusem. Ti obvykle říkají to samé: Toyota Hilux, za ní o něco menší a levnější Mitsubishi L200, pak dlouho nic a teprve potom ty ostatní... Každopádně v těchto zemích se prakticky nevyskytující VW Amarok, nebo lovcem zmíněný MB X-Klasse, působí solidním a bytelným dojmem, přičemž X-Klasse není pouhou kopií Navary s jiným znakem (jako např. RENAULT Alaskan), ale výrobce toho celkem dost změnil (a podle vícero recenzí k lepšímu).
Odpovědět