DACIA DUSTER
Re: DACIA DUSTER
Tak se po delší době hlásím se zkušenostmi s Dustery. Ano, už se dvěma. Ten první jsem měla od ledna 2011 do jara letošního roku. Jezdil bez závad cesta - necesta, najeto cca 140 tis. km. Od poloviny letošního roku mám ten novější typ. Oba Dustery byly 1,5 dci v nejvyšší výbavě. Letos jsem s Dusterem podnikla i cestu do pobaltských republik, dojel až do Rigy v Lotyšsku, vše zvládl na jedničku! Já nedám na Dustera dopustit. Kamarád, kterého jsem vytahovala z bláta s Tucsonem (jak jsem už tady psala) Tucsona prodal a koupil si také Dustera - do terénu má rozhodně lepší vlastnosti - už proto, že je podstatně lehčí. Moje Dustery zatím (nerada bych to zakřikla) znají jen pravidelné servisní prohlídky. Je fakt, že se o ně ale starám, tankuji jen kvalitní naftu, nechávám ošetřovat spodek a stříkat dutiny, každých 15 tis. km nechávám měnit olej atd. Ovšem jezdím všude - po dálnici, ale také po poli, vyježděných blátivých cestách nahoru - dolů, na ledu a sněhu... zatím jsem dojela a vyjela vždy. Když to nezvládl automat, zapínám 4x4, případně vypínám ESP a vyhrabala jsem se zatím ze všeho. Také docela často jezdím s vozíkem, někdy žasnu, co všechno Duster utáhne. Velmi oceňuji při dalekých cestách tempomat - věc, kterou nemají mnohá jiná auta, která se tváří luxusněji. Ti, kteří Dusterem opovrhují, v něm většinou nikdy neseděli, nebo nevyzkoušeli, co vše dokáže. Moje další auto bude opět Duster - pokud jeho facelift nedopadne katastrofálně (jako se stává), potom si budu svého Dustera ještě více hýčkat, aby mně co nejdéle vydržel. Máme v rodině ještě Octávii, ale když jsem nucena jet někam s ní, s láskou vzpomínám na Dustera, protože tak dolámaná z něho nejsem, při vystupování z Oktávky si připadám, že lezu z tanku. Ten Duster má pohodlnější sedadla - a přitom to není zase kdo ví jaký luxus (např. v Tucsonu byly ještě pohodlnější). Duster je sice trošku spartanské auto, ale pro mne splňuje vše, co od auta očekávám. Jasně, určitě by to splnily i jiná auta (a byla by třeba i ještě pohodlnější, méně hlučná, s ještě lepšími průjezdními vlastnostmi), ale určitě by to nebylo za ty peníze.
Re: DACIA DUSTER
Co bys čekal když to má poloosu jak můj palec a jen tak mimo tuhle jsem koukal na nějaký test jak to brzdí a hezky se to kutálíTim píše:Sice nejsem majitelem Dustera ale dovolím si odpovědět. Můj bývalý kolega a dobrý kamarád ho koupil jako nový, je tomu necelé tři roky. Koupil benzínový motor, který sice nemá velký krouťák, ale je to starší (rozuměj poctivější) motor než Dci a díky opravdu krátké převodovce to nevadí. Když to přivezl, říkám mu: "ty woe, to jsou poloosy jak na felicii". No a už měnil dvě. Při hrubé gumě průser (v jeho případě BF Goodrich MT). Je teda pravda, že se s autem nesere. Dále spojka, převodovka (ta teda ještě na záruku) a přední ramena... Čepy jsou jasný.
Sečteno podtrženo, na horší cesty ano, terén ne... Fakt ne...

CZ 550 american 308win.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 3493
- Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
- Bydliště: Brno, honitba Žďársko
Re: DACIA DUSTER
Leone, to jsou prostě výborný gumy. Ty to nepustí, tak se musí kutálet. 

Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
Re: DACIA DUSTER
dalas píše:Leone, to jsou prostě výborný gumy. Ty to nepustí, tak se musí kutálet.
Ještě že na tom třetím videu má takový uječený mrchy

CZ 550 american 308win.
Re: DACIA DUSTER
Jak ukazuje například takzvaný "Losí test", díky vyššímu těžišti nemá se stabilitou problémy jen Duster, ale tu a tam i některá SUV či terénní pickupy jiných značek, obvykle v násobcích ceny této Dacie. Obecně tyto těžištěm vyšší vozy zvládají "Losí test" jen díky kvalitnímu ESP, ale i tak se to prostě někdy konstrukčně úplně nepovede. Dotočit to z kluzné plochy na asfalt stejně blbě, jako řidič toho Dusteru z prvního videa, tak se jich nemálo kutálí také.
Každopádně jsem z toho videa nepochopil, co to vlastně mělo být. Jestli pokus o brzdění půl na půl kluzná plocha a asfalt, tak ten řidič prokázal opravdu mimořádnou neschopnost. Jinak od levného SUVčka Dustera nelze očekávat zázraky, je to ryze užitkové vozidlo, do kterého se nastupuje lépe, než do standardního osobáku, je v něm dostatek místa, doveze vás z bodu A do bodu B, když pojedete na chatu nebo do lesa po běžné polní cestě, neměl by drhnout spodkem, no a když to někde do kopce klouže, můžete to díky 4x4 vyjet. Na sportovní či ryze offroadové ambice však zapomeňte, na to Duster jízdními vlastnostmi, výkonem ani odolností podvozku prostě nemá.

Re: DACIA DUSTER
Reno, svezl jsi se někdy v Dustru? Po dálnici i v terénu?
Re: DACIA DUSTER
Ano, něco málo jsem s Dusterem najezdil, v benzinu i naftě. Jinak bych ho nekomentoval. Proč se ptáš?
Re: DACIA DUSTER
Protože "doveze vás z bodu A do bodu B, když pojedete na chatu nebo do lesa po běžné polní cestě, neměl by drhnout spodkem, no a když to někde do kopce klouže, můžete to díky 4x4 vyjet" je tak minimum, co to auto dokáže.
Plně soulasím, co píše Lenka.
Vlastními Dustry mám najeto přes 230 tisíc km, hodně dálnice, často těžký terén (lesní cesty rozježněné lakatošem, polňačky, oranice, podmáčené louky), přímo vynikající na mazláku díky nízké hmotnosti, s naloženým přívěsem do i ze strání, několikrát jsem ho v blátě doslova utopil, ale vždy jsme se vyhrabali bez cizí pomoci, tahal jsem na náledí auta z příkopů i těžší než Duster, větroně z pole včetně auta, kterým pro něj dojeli a po dešti už nevyjeli, to vše za průměrných 6,67 l nafty/100 km.
První auto, z kterého mě nebolí záda (mladý sportovec, starý invalida).
Opravy u prvního pouzdra táhel příčných stabilizátorů, termostat a co jsem naboural předek, brzdové destičky na předku měnil po 90 tisících km (!), pakny na zadních bublech neměnil vůbec, najeto 170 tisíc km. U druhého zatím nic, pouze garančky.
Prvního jsem měl čtyři roky, druhého třetím rokem. Další auto bude opět Duster, už je objednaný. Měním kvůli účtu (poměr uplatněné odpisy/zůstatková hodnota při prodeji velice výhodný).
Plně soulasím, co píše Lenka.
Vlastními Dustry mám najeto přes 230 tisíc km, hodně dálnice, často těžký terén (lesní cesty rozježněné lakatošem, polňačky, oranice, podmáčené louky), přímo vynikající na mazláku díky nízké hmotnosti, s naloženým přívěsem do i ze strání, několikrát jsem ho v blátě doslova utopil, ale vždy jsme se vyhrabali bez cizí pomoci, tahal jsem na náledí auta z příkopů i těžší než Duster, větroně z pole včetně auta, kterým pro něj dojeli a po dešti už nevyjeli, to vše za průměrných 6,67 l nafty/100 km.
První auto, z kterého mě nebolí záda (mladý sportovec, starý invalida).
Opravy u prvního pouzdra táhel příčných stabilizátorů, termostat a co jsem naboural předek, brzdové destičky na předku měnil po 90 tisících km (!), pakny na zadních bublech neměnil vůbec, najeto 170 tisíc km. U druhého zatím nic, pouze garančky.
Prvního jsem měl čtyři roky, druhého třetím rokem. Další auto bude opět Duster, už je objednaný. Měním kvůli účtu (poměr uplatněné odpisy/zůstatková hodnota při prodeji velice výhodný).
Re: DACIA DUSTER
Palkopal - promiň, ale cestu rozježděnou lakatošem nepeojede ani ledajaký traktor, natož Duster.
Buďme k sobě upřímní. Po cestě, kde projel lakatoš Duster s bídou projede, když tam lakatoš neudělá výmoly hlubší než 15-20cm. Rozježděnou fakt ne!!! Chybí mu na to několik vlastností:
Redukce
Síla
Nadimenzování podvozku
Světlá výška
Pevné nápravy
Rozchod kol.
Pokud bereš projetí rozježděné cesty jako to, že jedním kolem jedeš po prostředku mezi kolejemi a druhým mimo cestu, tak to jsem jezdil i Hondou Civic....
Buďme k sobě upřímní. Po cestě, kde projel lakatoš Duster s bídou projede, když tam lakatoš neudělá výmoly hlubší než 15-20cm. Rozježděnou fakt ne!!! Chybí mu na to několik vlastností:
Redukce
Síla
Nadimenzování podvozku
Světlá výška
Pevné nápravy
Rozchod kol.
Pokud bereš projetí rozježděné cesty jako to, že jedním kolem jedeš po prostředku mezi kolejemi a druhým mimo cestu, tak to jsem jezdil i Hondou Civic....
Motivační citát pro tento den:
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Re: DACIA DUSTER
Asi máme každý jiná měřítka...palkopal píše:...často těžký terén (lesní cesty rozježněné lakatošem, polňačky, oranice, podmáčené louky)...





Re: DACIA DUSTER
Promiň, ale Tvoje zkušenosti mi připomínají testy z dob, kdy se Dustry začaly dovážet - http://www.autohit.cz/testy/25786-dacia ... -exception.
Když jsem musel pomáhat Pajeru z mokré louky (sice stačilo jenom trochu potáhnout, ale tahal jsem) a svého času kolega odstavoval svoji Ravku 4 v místech, kde jsem normálně jezdil ("protože by neprojel", jeho slova), tak si troufám tvrdit, že jsem dokázal projet i jiný terén, než "který v pohodě zvládne každá 4x4".
S Nivou či Jimmítkem se nesrovnávám, ty jsou v terénu daleko lepší, ale taky daleko horší na silnici či dálnici (140 km po dálnici do Prahy za 70 minut a 10 l nafty nedají ani omylem).
Asi jezdím něčím jiným, než jsi měl možnost Ty.
Když jsem musel pomáhat Pajeru z mokré louky (sice stačilo jenom trochu potáhnout, ale tahal jsem) a svého času kolega odstavoval svoji Ravku 4 v místech, kde jsem normálně jezdil ("protože by neprojel", jeho slova), tak si troufám tvrdit, že jsem dokázal projet i jiný terén, než "který v pohodě zvládne každá 4x4".
S Nivou či Jimmítkem se nesrovnávám, ty jsou v terénu daleko lepší, ale taky daleko horší na silnici či dálnici (140 km po dálnici do Prahy za 70 minut a 10 l nafty nedají ani omylem).
Asi jezdím něčím jiným, než jsi měl možnost Ty.
Re: DACIA DUSTER
Schopnost průjezdu auta určitým terénem je mimo jiné i o pneumatikách a řidiči. A že někdo někam už nechce jet a jiný ano? To už jsem zažil vícekrát, teď se mi třeba vybavila situace, kdy se kolegovi s Vitarou už nechtělo dál a jiný to projel v obouchané Felicii s hrubším vzorkem pneu na předku. Je tedy podle tvé logiky Škoda Felicia stejně dobrá, nebo dokonce lepší, než Suzuki Vitara?
Pro mě osobně je vypovídajícím porovnáním to, pokud si sám mohu stejné úseky (na silnici i v terénu) projet různými auty s přibližně stejným obutím. To jsem udělal i u těch dvou Dusterů a výsledný dojem nezaujatě popsal (nemám žádný důvod Dustera hanit ani vychvalovat). A také si nemyslím, že bych jezdil nějakými jinými Dustery, než se v ČR normálně prodávají. Dacia Duster je zkrátka levné líbivé SUV, které si své příznivce našlo a určitě najde i další. Má i své mouchy, ale ty jeho uživatelé vzhledem k pořizovací ceně tolerují a buď se jim přizpůsobí, nebo sami od sebe jezdí tak opatrně, že se na limity Dustera nikdy nedostanou.


Re: DACIA DUSTER
Reno - tak třeba můj kamarád ty poloosy měnil z úplně jiného důvodu. Duster má poměrně krátké vyvěšení ramen, takže se stane to, že kolo zůstane ve vzduchu, diferenciál ne něj přenese veškerou sílu poslanou na tu či onu nápravu, kolo se roztočí a po dopadu kola na zem ten štos prostě nevydrží a protočí se v drážkách. Nedej bože přední kolo v rejdu...
Motivační citát pro tento den:
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Re: DACIA DUSTER
Tim: Raději jsem se kolegy ještě jednou zeptal, co přesně se s těmi poloosami stalo. Takže poloosu měnil jen jednu, podle něj nevydržela křížení podvozku v terénu (tedy zřejmě to, co popisuješ). To druhé, co měnil, nebyla poloosa, ale jedna z těch tyček zadní nápravy, protože přehlédl nějaký větší kámen a nabral ho. Trefil ho i přední nápravou, ale ta prý byla v pohodě.
- Rainier Wolfcastle
- Pravidelný diskutér
- Příspěvky: 111
- Registrován: úte 02.11.2010, 17:40
Re: DACIA DUSTER
Koukám, že jsem tady oživil bitvu. Toto auto je opravdu buď bezmezne obdivované a nebo kritizované. nic mezi tím. Jsem z jižní moravy, převážně polní honitba a pár menších kopečků. V současné době mám renaulta thalli, kterou jsem kupoval jako fungl novou v roce 2010 a zatím bez jediné závady. Úspěšně ji používám i v honitbě a krom chybějícího pohonu všech čtyř kol je limitem pouze malá světlá výška a převis předního nátazníku. Jinak nemám problém cokoliv u nás projet...
Thalie je nám už jako rodinné auto malé a poohlížím se po něčem jiném. Původně pro mě byl Duster jasná volba s tím, že budeme mít pouze jedno auto v rodině. Postupem času jsme se s ženou shodli, že budeme potřebovat dvě auta. Okamžitě jsem měl v plánu pořídit obyčejného kombíka na silnice a jako druhé auto do rodiny (za peníze utržené z prodeje současného auta) pořídit echt offroad. Po pár měsících pátrání jsem dospěl k názoru, že sehnat nějaký off kolem 70t, aby nebyl shnilý, neměl objetou zeměkouli a byl ve slušném stavu je takřka nadlidský úkol. A když vidím v jakém jsou stavu, až je mi líto prodat současné auto, na kterém nikdy nebyl žádný problém (tři auta opravdu neuživím). Proto se opět vracím k myšlence na Dustera...
Thalie je nám už jako rodinné auto malé a poohlížím se po něčem jiném. Původně pro mě byl Duster jasná volba s tím, že budeme mít pouze jedno auto v rodině. Postupem času jsme se s ženou shodli, že budeme potřebovat dvě auta. Okamžitě jsem měl v plánu pořídit obyčejného kombíka na silnice a jako druhé auto do rodiny (za peníze utržené z prodeje současného auta) pořídit echt offroad. Po pár měsících pátrání jsem dospěl k názoru, že sehnat nějaký off kolem 70t, aby nebyl shnilý, neměl objetou zeměkouli a byl ve slušném stavu je takřka nadlidský úkol. A když vidím v jakém jsou stavu, až je mi líto prodat současné auto, na kterém nikdy nebyl žádný problém (tři auta opravdu neuživím). Proto se opět vracím k myšlence na Dustera...