.... jako groteska dobrý. Tohle není terén, ono to vlastně není terénní auto. Zasvěcený komentář čobola jak by to s manuální převodovkou nedal, je taky dobrý. Hlavně že mu displej ukazuje co se děje pod autem, nebo spíš neděje.
SUBARU Forester IV nemá mezi SUV konkurenci, takové jízdní vlastnosti, podvozek, plochý boxer motor, nízké těžiště, systém pohonu 4x4 atd. atd., kdo si jednou pořídí Subaru, většinou již jiné auto nechce.Stačí se podívat na různá srovnávací videa a musí to být každému jasné . Kdo jezdí mimo silnice, tak jistě ví dobře, že je to hlavně o pneumatikách. Dnes už jedinými auty do terénu jsou Mercedes G, nebo Jeep. Nevím co některé diskutující vede k tomu, že hodnotí, nebo se vyjadřují k něčemu co nevlastní, nebo s čím nemají vlastní osobní zkušenost. Těm bych poradil, ať jdou do politiky, tam je to normální vyjadřovat se ke všemu i bez znalosti věci. To platí samozřejmě i o jiných tématech na fóru, zbytečně to zdržuje v pátrání po relevantních informacích za které je třeba poděkovat těm, kteří o daném tématu skutečně něco ví a mají i praktické zkušenosti. Někteří se však vyjadřují jen proto, aby se vyjádřili.
Faktem je, že Subaru patří mezi nejzkušenější výrobce systému 4x4. To mají propracované opravdu na špičkové úrovni. Jako SUV naprosto bez námitek. Slabinou však bude asi jeho přetechnizovanost, což se ale projeví až po určitých letech provozu, kdy se to začne srát (zkušenost z Audi 100 S4, které zdaleka nemá toliko elektroniky). Co se týká off road vlastností, nemá cenu toto u Subaru příliš hodnotit. V tom videu je to třeba moment, kdy to sedlo na pupek a bez těch pomocníků by to tam sedělo dodnes. Tu trasu bych bez problémů projel i s tou S4. Kdybych měl seřadit vlastnosti off road, tak asi takto:
1) světlá výška
2) nájezdové a přejezdové úhly
3) křížení náprav
4) uzávěry
5) pneu
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
Ty vlastnosti jsou jinak . To platí pouze v případě schopného řidiče s mnoha zkušenostmi. V reálu je tento seznam jiný:
1- součástka mezi pedálem a volantem !!!
2- pneumatiky
3- ty ostatní co zmiňuješ ty, ale většina neví co to je ...
aneb přesně jak ukazuje zmiňovaná ( a bohužel i mnoho jiných) reportáž, můžete mít i super auto - a to Subaru opravdu dobré je - pokud nemáte mozek, zahrabete se na první polňačce.
Zeman733> já hodnotil jen nářadí. Jinak s těmi pneumatikami je to ošidný. Tam je to markantní rozdíl, jestliže všechna kola mají přibližně stejnou trakci, ale je dost situací, kdy by jsi projel i bez vzorku, kdyby jsi to mohl zavřít. Co je to platný, že máš řetězy, když dvě kola jsou v luftě. Ale je pravdou, že ty priority se mohou měnit v závislosti na podmínkách a zkušenostech řidiče.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
Pánové měl bych dotaz pro zasvěcené nebo přímo pro majitele foresteru...už to tady jednou zaznělo. V tom bahně se mu přední kola točila jak o závod a zadní jen tak lehce jakoby přistrkávala...to mě nepřipadá zrovna ideální. Když v takovýmhle terénu šlápnu za krk mýmu 7let starýmu Volvu s pitomým haldexem tak prostě buď jedu a nebo se zahrabu všema čtyřma až na břicho (což se mě naštěstí ještě nestalo) Jak to teda s tím AWD u Subaru je? Když budu chtít a přidám plyn, opravdu mě to poslušně rozdělí trakci na obě nápravy? V tom videu to totiž ani zdaleka tak nevypadalo...
No panove snad se mi povede vložit odkaz na test moderních SUV jak dokáží rozdělit moment na všechna kola. Pokud mají kola v rejdu a ještě stojí je to celkem problém. https://www.youtube.com/watch?v=bLnFHKZLApk
Jinak subaru u tohohle modelu už není žádná trvalá 4x4 s mech. mezinápravou, ale jen elektronický pokus o 4x4.
To se mi nějak nezdá, tyto modely Subaru mají systém X-Mode. Připadá mi to jako tendenční nahrávka propagující Mazdu. Ovšem ani jedno auto nevlastním, ani jsem v něm nejel a tak nejsem hoden se k tomu vyjadřovat.
Mohu se vyjádřit k modelům Forester v letech 1998 až 2007. Tato auta mají vždy trvalý pohon všech kol. Liší se jen technicky a poměrem hnacích sil na nápravy. Modely s manuální převodovkou mají přední, zadní a středový diferenciál. Viskozní spojka ve středovém difu má funkci automatické uzávěrky. Tyto modely mají navíc redukční převodovku s poměrem 1:1,5. Modely s automatickou převodovkou nemají středový diferenciál, ale jen vícelamelovou hydraulickou spojku. Poměr hnacích sil je asi 90:10 ve prospěch přední nápravy. Při prokluzu spojka tento poměr mění. Při zařazené 1 je poměr 50:50. Redukční převodovka u těchto modelů není, nahrazuje ji hydrodynamický měnič momentu. Z vlastní zkušeností je toto řešení, konkrétně u Subaru, lepší volba než manuál s redukční převodovkou.
Posledních 5 let jezdím Forester 2.0i 92kW automat, rok 2004. Najeto 360 tisíc, podvozek zvednutý o 5 cm, AT pneu. Není to auto na dálnic, motor je na dnešní poměry slabý. Ale já ho pořizoval na práci v lese, na myslivost, na běžné ježdění. Na moji myslivost a potřeby mi vyhovuje. Zvěř vozím na nosiči na tažném zařízení. Utáhne 1,5t vlek s řepou, do kufru dám 4 pytle s obilím, jízda po zavláčeném poli, lesních cestách, kličkování mezi stromy, nasmyk vytáhne tyčovinu z lesa na stavbu posedu, vše zvládá. Dřív jsem jezdil Feldou, to byly pořád vymlácené čepy, proražené pneu,... Pravda je, že jsem víc chodil pěšky a tu myslivost si víc užíval. Taky starostí bylo míň a času víc..
Gustav Genschow Königsberg 7x57 - B.Nickel Supra 3-12x56
Peter Oberhammer München 8x57JR/16 - Zeiss Diavari 2,5-10x52
Haenel Suhl 16/70
Brno Super 12/70
Ja vam pratele vysvetlim, jak to s tema 4x4 vlastne je
Vlastnil jsem uz vsechny mozny znacky suv i hodne upraveny offroad auta.
Bez uzaverek, s aut. uzaverkama i manualnima.
A mam jednu velikou zkusenost.
Cim lepsi a vymakanejsi auto, tim jdete akorat dal pro traktor
Takze podle me, je absolutne nejdulezitejsi hlava.
Pak se da jezdit po honitbe i s manzelcinym nalestenym autem.
(Ona teda ale neni vubec rada ).
Lovu zdar
Jako jo a ne, tam kde se normálně otáčím s WJ pod plynem jsem na pežim od baby nechal nárazník a to jsem jel opatrně krokem - světlou výšku nenahradíš. Ale ano, žádné auto co jsem znal, se zatím nevyrovnalo v průjezdnosti traktorbagru.
Beware of old men in profession where men die young.
Drapalikzn píše: ↑čtv 07.3.2024, 11:55Cim lepsi a vymakanejsi auto, tim jdete akorat dal pro traktor
Přesně. Jezdil jsem po honitbě naprosto neloveckými auty (Dacie...) a projel jsem fakt hodně.
Víc jsem přemýšlel, kam pojedu a jak pojedu.
Teď mám auto slovutné značky 4x4 a už jsem byl několikrát zakopaný na rozbahněné polní cestě.
Naposledy před týdnem.
To auto má opravdu velkou průjezdnost, různé režimy jízdy, asistenty jízdy a z toho důvodu jsem měl nějakou dobu pocit, že projede úplně všude.
Neprojede. A jeden z důvodů myslím je, že váží 2,5 tuny.
Jak už jsem se poučil v Pístově, prvním limitem bahna je osoba za volantem, druhým jsou gumy a třetím je velikost těch gum - tam kde kámoš se standartníma drapákama posadil na břicho, by s 35" gumami projel.
Samozřejmě váha udělá taky svoje, někdy pomůže a někdy uškodí.
Beware of old men in profession where men die young.