Opel Frontera
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 951
- Registrován: pon 08.1.2007, 22:54
- Bydliště: Morava
Opel Frontera
Jelikož jsem tu nenašel Frontery, zakládám pro přehlednost nové téma.
Pořídil jsem po všem zvažování nakonec za solidní peníz dlouhou Fronteru A 2,2i Ecotec. rv.96, řekl bych přiměřeně solidní stav. Projížděl jsem s původním majitelem terén a vše je funkční, bez nějakých hučení, skřípání, třískání atp. Auto nemá úzávěrku difu, jen klasickou redukci. Je to škoda, ale vybírat jsem moc nemohl - chtěl jsem nějaké větší rodinné auto 4x4, zvedlé a s klimou, ne automat. Jezdím 80-90% asfalt a 10-20% louky /les. Vyloženě těžký terén nepředpokládám, možná časem pořídím pro jistotu naviják.
Mám nějaké dotazy:
1) v předu mám od původního majitele obuté Vraníky 235/70/16 95-90% vzorku, auto se nechová na asfaltu nic moc stabilně, řízení jde ztuha (servo ale šlape a nehučí), volant se nevrací při zatáčení - zatočím a auto opisuje zatáčku samovolně, dokud ho nevrátím zpět, což je trochu únavné - neustále musím volantem vyrovnávat dráhu auta - aby jelo rovně, navíc od 100km/h gumy hází. Je daná točivost a nestabilita způsobená gumama, nebo závadou řízení? Nemám s takovým typem auta a gumy vůbec zkušenosti, proto se ptám.
2) auto je poměrně tvrdé, každá díra na cestě je cítit - zřejmě tlumiče hyn - nebo to je u frontery normální?
3) spojka jde poměrně dost ztuha, rychlosti jdou řadit solidně až při opravdu sešláplé spojce na zem. Zase, je to u frontery normální, nebo je někde problém?
...Asi jsem trochu rozmazlený z bývalé audi A6 - což je samozřejmě úplně jiný typ auta...nicméně pokud by se ozval někdo kdo má nějaké zkušenosti z Fronterama, budu rád
Nimrod
Pořídil jsem po všem zvažování nakonec za solidní peníz dlouhou Fronteru A 2,2i Ecotec. rv.96, řekl bych přiměřeně solidní stav. Projížděl jsem s původním majitelem terén a vše je funkční, bez nějakých hučení, skřípání, třískání atp. Auto nemá úzávěrku difu, jen klasickou redukci. Je to škoda, ale vybírat jsem moc nemohl - chtěl jsem nějaké větší rodinné auto 4x4, zvedlé a s klimou, ne automat. Jezdím 80-90% asfalt a 10-20% louky /les. Vyloženě těžký terén nepředpokládám, možná časem pořídím pro jistotu naviják.
Mám nějaké dotazy:
1) v předu mám od původního majitele obuté Vraníky 235/70/16 95-90% vzorku, auto se nechová na asfaltu nic moc stabilně, řízení jde ztuha (servo ale šlape a nehučí), volant se nevrací při zatáčení - zatočím a auto opisuje zatáčku samovolně, dokud ho nevrátím zpět, což je trochu únavné - neustále musím volantem vyrovnávat dráhu auta - aby jelo rovně, navíc od 100km/h gumy hází. Je daná točivost a nestabilita způsobená gumama, nebo závadou řízení? Nemám s takovým typem auta a gumy vůbec zkušenosti, proto se ptám.
2) auto je poměrně tvrdé, každá díra na cestě je cítit - zřejmě tlumiče hyn - nebo to je u frontery normální?
3) spojka jde poměrně dost ztuha, rychlosti jdou řadit solidně až při opravdu sešláplé spojce na zem. Zase, je to u frontery normální, nebo je někde problém?
...Asi jsem trochu rozmazlený z bývalé audi A6 - což je samozřejmě úplně jiný typ auta...nicméně pokud by se ozval někdo kdo má nějaké zkušenosti z Fronterama, budu rád
Nimrod
ZG47- 458 Win.
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
Re: Opel Frontera
To nimrod: s Fronterou zkušenost nemám, ale s Truckama od Vraníka jo. Ta nestabilita nam 100km bude určitě také těma gumama.
Tyhle vraníky jsou gumy do těžšího terénu ale na silnici nic moc.V Barumu na to při přezouvání (když jsem píchl) koukali jak na UFO a nešlo jim to moc vyvážit (takže furt mírně hází). Vraník píše, že tahle guma má index 80 terén, 20 asfalt - takže si udělej sám obrázek, co s tím. Určitě budou daleko lepší gumy, co bys mohl použít - viz. ostatní témata. O Vraníkách toho tady bylo napsáno už dost, já je mám na Samici a víc jak 90km/h s nima na asfaltu nedám + spotřeba s nima je u mě o cca 2l/100 větší jako prd. Ale já to mám traktor do lesa a do bažiny - a to nebude tvůj případ. Jinak přeju mnoho šťastných km jak lesem tak volnou krajinou.
Tyhle vraníky jsou gumy do těžšího terénu ale na silnici nic moc.V Barumu na to při přezouvání (když jsem píchl) koukali jak na UFO a nešlo jim to moc vyvážit (takže furt mírně hází). Vraník píše, že tahle guma má index 80 terén, 20 asfalt - takže si udělej sám obrázek, co s tím. Určitě budou daleko lepší gumy, co bys mohl použít - viz. ostatní témata. O Vraníkách toho tady bylo napsáno už dost, já je mám na Samici a víc jak 90km/h s nima na asfaltu nedám + spotřeba s nima je u mě o cca 2l/100 větší jako prd. Ale já to mám traktor do lesa a do bažiny - a to nebude tvůj případ. Jinak přeju mnoho šťastných km jak lesem tak volnou krajinou.
Každá hodina, strávená na tomto fóru, je ničím proti vteřině strávené v lese.
Umění není něco "zabít", ale nechat žít...
Umění není něco "zabít", ale nechat žít...
-
- Administrátor
- Příspěvky: 3409
- Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
- Bydliště: Brno, honitba Žďársko
Re: Opel Frontera
No přejít z A6 na Opla to chce odvahu. Samozřejmě nečekej od Frontery na silnici vlastnosti A6. Osobně se domnívám že nestabilita může být způsobena tuhostí řízení. Zvedni celou přední nápravu a pak by to mělo jít naprosto lehce i bez serva. Pokud ne, typnul bych to na pomocnej čep řízení. (vycházín z toho, že konstrukce je stejná jako u Isuzu). Já jsem Isuzu z kopce rozvášnil i přes 100km/h a nějakou větší nestabilitu jsem nepozoroval. Jen se mi z Truck 2000 odloupl protektor.
Spojka mě taky vypínala až na zemi, a pokud pod ní vlítla rohožka, tak jsem řadil jak v autoškole. Jestli je to ale normální nevím. S tou tvrdostí, já měl tlumiče nad hrobem, ale auto pérovalo dost komfortně. Zadní listy mají tlumící účinek sami o sobě, ale přední torzky kejvaly ještě dost dlouho po díře. Trochu se divím, že to nemá mezinápravovou špéru. Předek by měl být přiřaditelný. Já měl normálně jen zadek, pak se přiřadil předek a pak s přiřazeným předkem redukce. Možná ale 96 je již řešená jinak, pak by byl tento příspěvek bezpředmětný. Tak ať Ti to slouží.
Spojka mě taky vypínala až na zemi, a pokud pod ní vlítla rohožka, tak jsem řadil jak v autoškole. Jestli je to ale normální nevím. S tou tvrdostí, já měl tlumiče nad hrobem, ale auto pérovalo dost komfortně. Zadní listy mají tlumící účinek sami o sobě, ale přední torzky kejvaly ještě dost dlouho po díře. Trochu se divím, že to nemá mezinápravovou špéru. Předek by měl být přiřaditelný. Já měl normálně jen zadek, pak se přiřadil předek a pak s přiřazeným předkem redukce. Možná ale 96 je již řešená jinak, pak by byl tento příspěvek bezpředmětný. Tak ať Ti to slouží.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
Re: Opel Frontera
měl jsem dvě isuzu 2,6 benzín a 2,8TD 4V a na těch šuntech od vraníka stejný problém vyvážit to pořádně nešlo a skákalo jako koza měl jsem je jenom na zimu než jsem je dodělal a na pořádných gumách to jezdilo v pohodě i 160
CZ 550 american 308win.
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 951
- Registrován: pon 08.1.2007, 22:54
- Bydliště: Morava
Re: Opel Frontera
Dík za info všem. Z A6 na Opla... odvahu to chtělo , no A6 jsem nevyužíval tak jak by bylo třeba, dost jsem ji v terénu trápil.
Mám vzadu už vinuté pružiny (modely od roku 95), jestli to má špéru, tak jedině samosfor na zadní nápravě, ale to nevím. Mezinápravovou špéru to nemá a ani nemusí, předek se přiřazuje k zadku na tvrdo. Má na druhém šaltru 3 polohy: 2H, 4H, 4L -do pomala.
Tu nápravu zvednu a zkusím - pak se uvidí. Vraníky mám v plánu hodit do zadu, na předek mám ještě 2 starší gumy. Mám v plánu jezdit maximálně 130km/h, snad to na zadku zvládnou, nebo je nechám vyloženě na zimu, případně prodám/vyhodím. Nevím jaký mají rychlostní index. Zapomněl jsem dodat, že auto je kupodivu relativně tiché i s těma vraníkama, které dost hučí. Teď jsme jezdili 3 měsíce s prckem toyotou aygo a bylo to hlučnější (alespoň dle přítelkyně), mi se taky zdá.
Mám vzadu už vinuté pružiny (modely od roku 95), jestli to má špéru, tak jedině samosfor na zadní nápravě, ale to nevím. Mezinápravovou špéru to nemá a ani nemusí, předek se přiřazuje k zadku na tvrdo. Má na druhém šaltru 3 polohy: 2H, 4H, 4L -do pomala.
Tu nápravu zvednu a zkusím - pak se uvidí. Vraníky mám v plánu hodit do zadu, na předek mám ještě 2 starší gumy. Mám v plánu jezdit maximálně 130km/h, snad to na zadku zvládnou, nebo je nechám vyloženě na zimu, případně prodám/vyhodím. Nevím jaký mají rychlostní index. Zapomněl jsem dodat, že auto je kupodivu relativně tiché i s těma vraníkama, které dost hučí. Teď jsme jezdili 3 měsíce s prckem toyotou aygo a bylo to hlučnější (alespoň dle přítelkyně), mi se taky zdá.
ZG47- 458 Win.
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
-
- Administrátor
- Příspěvky: 3409
- Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
- Bydliště: Brno, honitba Žďársko
Re: Opel Frontera
To řazení je teda stejný. Já myslel tou špérou právě to, že se to přiřadí natvrdo a né přes dif. Jinak ty Vraníky a 130 je dost odvaha. Ikdyž protektor přímo od Vraníka, byl docela dobrej. Blbej byl od Ovada, který Vraník prodával než si pořídil vlastní formy.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 951
- Registrován: pon 08.1.2007, 22:54
- Bydliště: Morava
Re: Opel Frontera
Je to trochu OT: ale snad se to přejde
Měl bych tam mít tyto:
http://www.pneuvranik.cz/pneu_karta.php?198
Měl bych tam mít tyto:
http://www.pneuvranik.cz/pneu_karta.php?198
ZG47- 458 Win.
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
-
- Administrátor
- Příspěvky: 3409
- Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
- Bydliště: Brno, honitba Žďársko
Re: Opel Frontera
Tak OT jsem byl já, protože jsem psal o Truck 2000 (snad Steyr mě navnadil). S tím, co tam máš - u mne zkušenost 0.
Tikka T3 Varmint 308W, Weatherby Mark V Accumark .300Win. Mag., IZH94 12x76/308W, IZH 27 EM 12x76/12x76, Suhl 150 Standard .22LR
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 951
- Registrován: pon 08.1.2007, 22:54
- Bydliště: Morava
Re: Opel Frontera
Tak včera první zkušenost s tankováním - jel jsem kombinaci , něco město něco okrsky, něco silnice (nejvíc 110km/h), průměr 10l/100km, 4x4 jsem nezapínal. Plyn jsem úplně nelechtal tak 50 na 50. Odjel jsem cca 300km a bral systémem 2x do plné, stejná pumpa a pistole.
Celkem to jde, čekal jsem to takto, nebo horší.
Celkem to jde, čekal jsem to takto, nebo horší.
ZG47- 458 Win.
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
Re: Opel Frontera
To je nafta nebo benzin?
VOK - HB - 223 Rem - 6,5 x 55 SE - 7 x 65 R - 308 Win - 9,3 x 74 R -
Re: Opel Frontera
Nimrod už nahoře psal,že je to benzín 2,2i a ta spotřeba je celkem slušná,avšak v lese to bude určitě o 5l víc.Jestli se s tím všude vyškrábeš,tak ji koupím čistě do lesa taky.
Jeden kamarád ji má ve 2,8D a taky mu to žralo okolo 10 l a co vím,tak měnil jen spojiku.
Jeden kamarád ji má ve 2,8D a taky mu to žralo okolo 10 l a co vím,tak měnil jen spojiku.
Re: Opel Frontera
To nimrod: Sorry, já mám jiný gumy - už blbě vidím. Jezdím na tomhle:
http://www.pneuvranik.cz/pneu_karta.php?147
To, co tam máš obuto ty, je někde jinde-je to víc na silnici.
Přesto si myslím, že vyvážit to může být problém.
http://www.pneuvranik.cz/pneu_karta.php?147
To, co tam máš obuto ty, je někde jinde-je to víc na silnici.
Přesto si myslím, že vyvážit to může být problém.
Každá hodina, strávená na tomto fóru, je ničím proti vteřině strávené v lese.
Umění není něco "zabít", ale nechat žít...
Umění není něco "zabít", ale nechat žít...
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 951
- Registrován: pon 08.1.2007, 22:54
- Bydliště: Morava
Re: Opel Frontera
JJ je to hrůza, jsem rozhodnutý je nechat jen na rezervu, hážou jak hrom. Na léto mám ještě goodyeary s jakžtakž vzorkem a na zimu pak koupím nové, ale zase na 80% cesta a 20% terén + když tak nasadím řemeny nebo řetězy.
Do tedˇ jsem s tím moc nechtěl jezdit, protože nebyly ještě vyměněné rozvody. Už je to hotové, stálo mě to i s prací 5000kč vč. vodní pumpy, přes kterou jde taky rozvodový řemen, takže výměna je nutnost.
Je mi jasné, že čistě v terénu ana redukci půjde spotřeba až ke 20ti litrům, to je normál. Jestli to vyjede všude kam potřebuju, teprv zjistím, ale když to šlo s A6 quattro, tak stímto s rezervou. Jak jsem se díval na záběry Offroadclubu tak i s neupravenýma dlouhýma fronterama tam předvádí slušné kousky. Jak jsem psal, nemám tam uzávěrku diffu, takže do větších dobrodružství se pokud možno pouštět nebudu. Do budoucna snad pořídím LPG (cena dnes kolem 25tisíc = vráceno cca za 1 rok) a ten naviják, na běžné věci stačí i ten na TZ.
Do tedˇ jsem s tím moc nechtěl jezdit, protože nebyly ještě vyměněné rozvody. Už je to hotové, stálo mě to i s prací 5000kč vč. vodní pumpy, přes kterou jde taky rozvodový řemen, takže výměna je nutnost.
Je mi jasné, že čistě v terénu ana redukci půjde spotřeba až ke 20ti litrům, to je normál. Jestli to vyjede všude kam potřebuju, teprv zjistím, ale když to šlo s A6 quattro, tak stímto s rezervou. Jak jsem se díval na záběry Offroadclubu tak i s neupravenýma dlouhýma fronterama tam předvádí slušné kousky. Jak jsem psal, nemám tam uzávěrku diffu, takže do větších dobrodružství se pokud možno pouštět nebudu. Do budoucna snad pořídím LPG (cena dnes kolem 25tisíc = vráceno cca za 1 rok) a ten naviják, na běžné věci stačí i ten na TZ.
ZG47- 458 Win.
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
Re: Opel Frontera
[quote="nimrod nimrod"]
Jak jsi s autem zatím spokojený?
Jak jsi s autem zatím spokojený?
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 951
- Registrován: pon 08.1.2007, 22:54
- Bydliště: Morava
Re: Opel Frontera
Zatím jsem spokojený, najeto kolem 2,5tisíc km celkem od koupě,. Přezul jsem na goodyear wrangler ještě od minulého majitele, zdá se mi že spotřeba trochu klesla, na vraníkách s ranními starty do práce - cesta jen 6km, jsem měl spotřebu 11,7l/100km - průměr ze 700km z toho 50km jízdy v terénu. Je to dost, už se koukám po plynu, při rozdílech cen se mi to zaplatí zhruba za rok, rok a půl.
Cestu blátivou v revíru - viz výše projíždím celkem v poho jen na zadní náhon, není tak mokro. Takže zatím ok. největší výhodu oproti dosavadním mým autům vidím v prostoru kufru a světlé výšce, komfort na asfaltu samozřejmě horší, gumy hučí jak blázen, ale už jsem si zvykl zatím bych neměnil.
Cestu blátivou v revíru - viz výše projíždím celkem v poho jen na zadní náhon, není tak mokro. Takže zatím ok. největší výhodu oproti dosavadním mým autům vidím v prostoru kufru a světlé výšce, komfort na asfaltu samozřejmě horší, gumy hučí jak blázen, ale už jsem si zvykl zatím bych neměnil.
ZG47- 458 Win.
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70
M.Sch. M1910- 9,5x57
ČZ 584- 7x57R/12-70