Pořídil jsem po všem zvažování nakonec za solidní peníz dlouhou Fronteru A 2,2i Ecotec. rv.96, řekl bych přiměřeně solidní stav. Projížděl jsem s původním majitelem terén a vše je funkční, bez nějakých hučení, skřípání, třískání atp. Auto nemá úzávěrku difu, jen klasickou redukci. Je to škoda, ale vybírat jsem moc nemohl - chtěl jsem nějaké větší rodinné auto 4x4, zvedlé a s klimou, ne automat. Jezdím 80-90% asfalt a 10-20% louky /les. Vyloženě těžký terén nepředpokládám, možná časem pořídím pro jistotu naviják.
Mám nějaké dotazy:
1) v předu mám od původního majitele obuté Vraníky 235/70/16 95-90% vzorku, auto se nechová na asfaltu nic moc stabilně, řízení jde ztuha (servo ale šlape a nehučí), volant se nevrací při zatáčení - zatočím a auto opisuje zatáčku samovolně, dokud ho nevrátím zpět, což je trochu únavné - neustále musím volantem vyrovnávat dráhu auta - aby jelo rovně, navíc od 100km/h gumy hází. Je daná točivost a nestabilita způsobená gumama, nebo závadou řízení? Nemám s takovým typem auta a gumy vůbec zkušenosti, proto se ptám.
2) auto je poměrně tvrdé, každá díra na cestě je cítit - zřejmě tlumiče hyn - nebo to je u frontery normální?
3) spojka jde poměrně dost ztuha, rychlosti jdou řadit solidně až při opravdu sešláplé spojce na zem. Zase, je to u frontery normální, nebo je někde problém?
...Asi jsem trochu rozmazlený z bývalé audi A6


Nimrod